benformerværktøj til dil kredse, hvordan ser de ud? - Page 2

Re: benformerværktøj til dil kredse, hvordan ser de ud?

Er det generelt eller er det under mere usædvanlige forhold - stressende
forhold?

Hvis (2) er en følge af (1), så ja, hvis ikke, er det så et spørgsmål om at
gå både med livrem og seler? Der findes jo masser af situationer, hvor det
uanset pris, skal opfylde betingelser, der måske ikke er "penge til" i
almindeligt konsumgrej.
Grunden til, at jeg spørger er, at jeg ikke vil dø nysgerrig, og at spørge
er den nemmeste vej til et svar, og jeg har ikke oplevet at blive dummere af
det.:-)
KHJ

Re: benformerværktøj til dil kredse, hvordan ser de ud?

Iøvrigt er den forkortede levetid grundigt dokumenteret af et af de gamle
telefonselskaber (jeg mener det var jysk)...
Typisk klippede man komponentben efter lodning når man brugte loddemaskine -
men derefter fik de endnu en tur gennem bølgen! =)

Mvh.
 Anders

Re: benformerværktøj til dil kredse, hvordan ser de ud?
Hej Klaus,

En anden begrundelse:
En lodning kan trækkes op og kun sidde fast i "toppen" af lodningen (mens
resten af komponentbenet nærmest ligger i et rør af loddetin pga. let
oxidering) og når der så klippes er det kun selve klippestedet der nærmest
crimper lidt loddetin på benet, hvilket ikke holder ret længe.

Derfor er der også, på (nogle?) steder der laver militærgrej, krav om at
komponentbenet fortinnes umiddelbart før lodning.

--
Venlig hilsen,
Søren