benforbindelser på 2.5" disk?

Jeg har google i længere tid, men kannikke finde det, jeg søger.

Jeg har en 2.5" HD. Der sidder 44 ben  og 4 for sig selv, med ubesatte
benpositioner mellem.

I hvilken side af de 44 ben ligger GND og +5V ?

Geren er link til en disk, hvor man kan se hvad der er hvad

pfh tak

Bo //

Re: benforbindelser på 2.5" disk?

http://www.hardwarebook.net/connector/storage/ata44internal.html

Re: benforbindelser på 2.5" disk?

Ja, den kender jeg, google viser dem til overflod. Den viser et 44 benet
kabel, der kan tilsluttes i den ene side af den 50 pin connector, jeg
søger information om.

Sidder poweren i den side af 44 pin kablet, der er nærmest eller fjernes
fra den lille gruppe med 4 ben? -jeg tør sq ikke bare kanppe kablet på
og håbe...

Bo //

Re: benforbindelser på 2.5" disk?

Og så fandt jeg den selv:

http://tuxmobil.org/harddisk.html#ToC5

som viser at pin 1 IKKE sidder YDERST...

Bo //

Re: benforbindelser på 2.5" disk?

Jo det gør, de pins der sidder alene, er til at vælge master/slave /cable
select.

--
MVH.
N_B_DK