begynder-spørgsmål

Jeg er ved at lave et par fastelavnsdragter til min eunger som gerne vil
være robotter. Jeg vil så gerne montere en blæser på kassen. Den bruger 12
v. 720 mAh og 0,6 watt, ellers var det omvendt.
Jeg har så tænkt mig at tage 4 AA batterier og serielforbinde dem.
med en kapacitet på 2800 mh. pr. stk. Mener det er 1,2 V

Spørgsmålet er så hvor lang tid jeg kan holde den kørende, vil den tappe
batterierne hurtigere pga. den lave volt eller vil den bare køre langsommere
?

mvh.
Peter

Re: begynder-spørgsmål

0 sekunder.

Du skal nok nærmest op på en 8-10 volt før blæseren kan slå i gang, så
sæt 8 batterier i serie og få 9,6 volt.

Så kan du nok holde dem i gang i en 3 timer.

Re: begynder-spørgsmål
Hvis det er en alm pc blæser, så vil den køre længere tid, og langsommere
(og sikrere for fingrene).
Måske vil den ikke starte pga den lave spænding, men så skal den evt bare
have et skub

Christen

Site Timeline