begynder elektronik

hej

er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg kan få hhv. 3, 5 og 10v ud af
et 12v batteri. jeg er ikke en ørn til elektronik så jeg har nok brug for
lidt forklaring.

m.v.h.

erik

Re: begynder elektronik
Hej Erik

Lige et spørgsmål, skal du bruge de spændinger samtidig eller
skal du kun bruge 1 af gangen ?

Mvh Max

Re: begynder elektronik

ja de skal bruges samtidig

m.v.h.

erik

Re: begynder elektronik

af

Download http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

find siden "Power supply", trafo og ensretter behøver du ikke, C1 behøver
ikke være 1/10 af beregnet værdi.
For at få lavet nogle beregninger er du nød til at specificere en trafo
(Vtu13%, Vtl12%, It10% kan bruges).
Hvis det skal bruges i en bil, bør du sætte en lille spole i serie med
akkumulatoren.

Re: begynder elektronik

tak. jeg prøver at kigge på det.

m.v.h.

erik

Re: begynder elektronik

for

Jeg har lige lagt en ny version på nettet, som kan regne med DC input. Jeg
vil anbefale at du bruger den, da beregningerne så vil være mere nøjagtig
(køleplade) og du får bedre kontrol af designet (mindste spænding over
regulator).

Re: begynder elektronik

Er der en chance for det her ganske handy program nogensinde udkommer i en
udgave der kører på andet end windows?
F.eks. en java-udgave, så os unix og mac-brugere slipper for at starte
windows op hver gang vi lige skal lege en smule.

/Rune

Re: begynder elektronik

Jeg har ingen aktuelle planer om det.

Re: begynder elektronik

Hvis jeg nu for sjov havde lyst til at lave en efterligning i java, ville
det så støde dig eller være helt okay?

/Rune

Re: begynder elektronik

Du er velkommen til at lave en efterligning i Jave (eller et andet sprog),
men det vil nok være mest hensigtsmæssigt at bruge et andet programnavn.

Nogle ting vil være lette nok at efterligne, men ander funktioner indeholder
forholdsvis meget kode.

Site Timeline