Begynder elektronik

Jeg er begyndt at lære elektronik fra Anvendt Elektronik (gammel svend,
jeg ved det), men synes det er lidt svagt med praksis, selv senere i
bogen. Derfor overvejer jeg om der er nogle bøger eller websites med gode
introduktions opstillinger.
De behøver ikke være spændende / praktisk anvendelige bare de
demonstrerer principperne godt. Hvis der også er gennemgang af hvorfor
kredsløbet virker er det kun bedre. Både digital og analog elektronik har
interesse, selvom jeg i praksis nok mest kommer til at bruge den digital
(det er mest mikrokontrollere jeg regner med at benytte).

Re: Begynder elektronik
Hejsa

Enig, men jeg synes da selv den var ganske interessant i gode gamle dage ;o)

Kan varmt anbefale http://epanorama.net /

Men ellers er det bare at spørge her, vi er mange der kan og vil hjælpe.

Held og lykke.

Mvh Hauge

Re: Begynder elektronik
Mange tak for svaret, det går godt nok tjept med at få svar på denne NG.

Der er godt nok mange projekter på den side, så er jeg da beskæftiget i
weekenden med at se hvilke der ser gode ud.

Det er da godt at høre :) det vil jeg da nok benytte mig af ved lejlighed.

Re: Begynder elektronik
Hej igen

Ellers faldt jeg over den her ret suverene side, med gode info om ret mange
ting:
http://www.educypedia.be/electronics/electronicaopening.htm

Tror der er mange der kan bruge den.

Undlader at lave en ny tråd med linken, da det ikke er "lovligt" at poste
links i disse grupper, andet end hvis det er som svar i en tråd ;o)

Mvh Hauge

Re: Begynder elektronik

Prøv engang at checke denne her ud
Det er en masse Java Applets
http://www.educypedia.be/electronics/javabasic.htm

Nogle kræver Shockwave
denne her er rigtig fed
http://www.article19.com/shockwave/oz.htm

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Begynder elektronik

gode

Jeg kan ikke se nogen af dem, selvom Java er installeret............
Mvh, leif

Re: Begynder elektronik

Mærkelig , de virker fint her ved mig ?

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Begynder elektronik

Tak for svaret, der er nogle interessante applets der, og vil jeg kigge
på dem i weekenden. Den du specielt anbefalede kan jeg dog heller ikke få
til at køre i hverken FireFox eller IE. Det må jeg se nærmere på ved
lejlighed.

Re: Begynder elektronik

Analog teknik er et udemærket udgangspunkt:
http://ef.dk/?pagetype=book&vareid31%226-1

Re: Begynder elektronik

Og når du skal igang med uC:
http://ef.dk/?pagetype=book&vareid31%227-1

Re: Begynder elektronik

Tak for forslagene, jeg har haft de bøger hjemme fra biblioteket for
nylig og de så umiddelbart gode ud. Desværre kom afleveringsdagen for
hurtigt så jeg fik ikke så meget ud af dem :( Måske skulle man købe dem
denne gang.

Re: Begynder elektronik

Denne kan jeg også kun anbefale. Bruger den som grundbog til
undervisning på HTX og her er eleverne meget glade for bogen, da
den er skrevet i et forståeligt sprog og har en masse gode
diagrameksembler.

--
Mvh.

Tomas

Re: Begynder elektronik
Hej Andreas

Selv om den er gammel findes der ikke noget bedre på det
danske markede og tiden ændre jo ikke grundbegreber.

Send mig en postadresse til min mailadresse, så skal
jeg sende dig lidt interesant litteratur i elektronisk form.