Bearbejde linsen på LEDs

Hvordan får man overfladen "klar" igen efter man har
boret, filet eller fræset et stykke af linsen på en led ?

Har nogen erfaringer med dette ?

Mvh KS

Re: Bearbejde linsen på LEDs

Erfaring og erfaring, har nu aldrig boret eller skåret i en lysdiode, men
mon ikke man kan bruge samme teknik som ved akryl.

Altså bruge finere og finere sandpapir for til sidst at ende med meget fint
vandslibepapir.

Mvh
Gert K.

Re: Bearbejde linsen på LEDs
Og så polere efter med vandrevet kridt, ligesom ravsliberen gør?
mvh Erik

Re: Bearbejde linsen på LEDs

Ja, slibe med finere og finere papir, som ved lysledere.

Re: Bearbejde linsen på LEDs
Hej Ks

Slib den fin med sandpapir og derefter en omgang tandpasta
eller Slipol.

Mvh Max

Re: Bearbejde linsen på LEDs

Der kan bruges næsten ethvert pudsemiddel - hos mig er det Brasso der findes på
"den giftige hylde".

  Natur og Friluftsliv: <http://hiker.dk

Re: Bearbejde linsen på LEDs

findes på

Forsøk en gassflamme, forsiktig slik at bare den øverste overflaten smelter.
Fungerer bra på plexiglass.

HM

Re: Bearbejde linsen på LEDs

Jeg har primært brugt vand slipe papir og tandpasta samt noget keramisk
pudsevæske af en elleranden afstamning når det var kritisk.
men hvad der er bedst kommer helt an på hvordan det ser ud.  er det er boret
hul der skal pudses i bunden har jeg brugt tandpasta, et bor der drejer
langsomt baglæns ca 160rpm. det har så stået og hygget sig til jeg var
tilfreds med resultatet.
er det blot for at du kan få en nogle lunde hæderlig overgang til en
lysleder kan du blot montere den i en klat gennemsigtig lim.

Jacob

Site Timeline