Batteristrømkilde til GPS

Hej,

Jeg er lidt a en nybegynder på området, håber I kan affinde jer med det.

Jeg har en GPS/Pocket PC som idag kører på min bilbatteri via
cigarettænderen. Men da jeg har brug for at bruge GPS/Pocket PC udover det i
naturen, lyder mit spørgsmål hvordan man kan lave en batteri kilde til det
ala strømkilden i cigarettænderen, der er bærebart.

Jeg tænkte på om man kunne købe faststøbte batteri forme ??

Iøvrigt er der forskel mellem oplader batterier og bilbatterier ??

Der er dog noget jeg ikke forstår mht. til GPS/PPC. Mit bilbatteri er på
12V, GPS bruger mellem 3.8-8.0V og forbruger ca. 200mA, den føder dog også
PPC oveni som jeg ikke har tal på. Men vil GPS'en ikke kortslutte med den
forskel ??

/Tom Frank

Re: Batteristrømkilde til GPS
Det er nøjagtigt det samme Bilka-tilbud jeg sidder med.

Det jeg mener er at bilens batteri er på 12V men GPS bruger kun 3.8-8.0V.
Men som Flemming fortalte kunne der godt være en regulator, som sørget for
forskellen.

Jeg har selv leget med tanken om at lave en batteri pakke eller at bruge et
gammelt 6V batteri fra min Sony Video kamera med oplader til. Men det jeg
har et problem med er stikkene på PS2 stikket hvordan jeg får det loddet
sammen, samt en fiks måde jeg kan afkoble batteriet på når jeg skal have dem
opladet.

/Tom Frank

også
den