batteriskifte på armbåndsur

Jeg har af nærighed, men mest i trods mod urmageren der engang
afleverede mit ur med klemt pakning efter batteriskifte, skiftet batteri
for første gang i mit Festina kronograf.
Allerede lige efter at det slog igang opdagede jeg at "den store"
sekundviser, som er en del af stopurs-mekanikken, nulstillede sig dér
hvor den stod da uret løb tør for strøm.
Efter forgæves at have forsøgt at placere sekundviseren (præcist) "kl
12" ved afmontering af batteriet er det gået op for mig at den lille
sekundviser (á den ene af de tre små visere på urskiven) har samme
problem, og at det er umuligt at nulstille begge visere samtidig med den
benyttede metode :-(
Jeg har opgivet videre forsøg ud fra at det ikke kan passe at det skal
være så besværligt; men hvad er så fidusen??

Hvis man skulle mene at jeg er galt afmarcheret her i gruppen, så henvis
mig venligst til rette sted, eller anden kilde der kan hjælpe mig.

--
Armand.

Re: batteriskifte på armbåndsur

Da jeg fik skiftet mit batteri, glemte urmager at kortslutte de to
batteripoler inden han satte det nye batteri i. Resultatet var at uret
ikke startede med det nye batteri isat - og han måtte pille uret fra
hinanden igen, ud med batteri og så kortslutte polerne i ur.

Jeg måbede da det faktisk viste sig at virke. Mit ur var et Casio
dykker ur. Det er ikke sikkert det er samme løsning hos dig, men måske
er der en anden 'reset' funktion på dit ur.

--
Karsten Ulrich Krambs
Ba.Sc.Eng (hons) & Stud.Theol

Site Timeline