batteriproblem lommeregner

Jeg står med et spørgsmål, som jeg håber de kyndige debattører he
rinde vil kunne svare på:

Forleden brugte jeg min lommeregner, der bruger 4 AAA batterier. Der var 4
stk. Duracell i.
Pludseligt dør lommeregneren og jeg formoder at det er fordi batterierne
er flade.
Efter 10-20 min. (kan ikke oplyse om den præcise tidshorisont) trykker je
g på on-knappen og lommeregneren virker igen. Efter nogle timer (hvor den
 ikke har været i brug) er den så helt død og virker igen efter batte
riskift.

Hvordan kunne dette midlertidige 'genoplivning' af batterierne have sket?

På forhånd mange tak for evt. svar!

Re: batteriproblem lommeregner

Hvorfra ved du at problemet er batterierne?

Re: batteriproblem lommeregner
t?

Når lommeregneren nu virker med nye batterier, formoder jeg at det er de
'afladede' der er problemet.

Re: batteriproblem lommeregner

Hej

[...]

En regnemaskine skal regne rigtig vær gang og hele tiden, så man må formode
at den indeholder et kredsløb der overvåger spændingen, og lukke ned før den kommer
under det punkt hvor den kan regne rigtig, når den har lukket ned vil spændingen stige igen
p.g.a. af den manglene belastning på batterierne, og tænder man efter 10 minuter vil man
måske få den til at starte op og køre indtil spændingen o.s.v. indtil den er helt død.

Jan Rasmussen

Site Timeline