batterioplader

Hvilken oplader til alm opladelige batterier (primært AAA og AA) kan I
anbefale?

Grunden til mit spørgsmål er at jeg har opdaget der er en del forskel på
hvor meget strøm forskellige opladere kan proppe ind i batterierne.
Desuden er der nogle af mine batterier som slet ikke kan oplades af min
såkaldte "intelligente" oplader, mens en billig oplader som sættes
direkte i kontakten sagtens kan oplade dem.

Re: batterioplader

Hej Martin

Hvis dine akkumulator elementer er afladet længere ned end anbefalet
(0,9V/celle), vil den indre modstand være så stor at en intelligent
lader efter at have smagt på cellen siger "duer ikke" nogle gange indtil
den indre modstand er rimelig igen.

-

Egentlig er det forrykt at sætte flere celler i serie, i et apparat som
ikke tester for om nogle af cellerne bliver polvendt, da det forkorter
levetiden drastisk for den givne celle.

Reelt burde cellerne bygges sammen med oplade og aflade overvågning så
polreversering ikke kan ske og en celle ikke kan blive afladet under
0,8-0,9V

Ligesom i bærbare computere. Problemet er selvfølgelig at det koster,
men jeg tror det kan betale sig.

Re: batterioplader

Kan du anbefale nogle fabrikater som måske ikke har den svaghed? Eller
hvor grænsen for den indre modstand måske er højere?

Site Timeline