Batterilevetid

Jeg kan se på et lille elektronisk minikit at det bruger 5 mA og
kræver 2 AA batterier for at virke. Med de genopladelige batterer
jeg har på 1500 mAh, kan jeg så lave et regnestykke der siger
2*1500mAh / 8 mA = 375 timer eller 15 døgn?

Lars

Re: Batterilevetid

Ja, hvis du dividere med 5 mA :-) så giver det 600h. 5mA skal self være
gennemsnits forbruget, ikke bare idle.

Hilsen Mikkel

Re: Batterilevetid

Hvis batterierne sidder i serie, er jeg bange for, at regnestykket  ikke
holder.

mvh   Erling

Re: Batterilevetid
Nå ja, det gør de jo nok. Så er det ikke så ment.

Re: Batterilevetid

Du vil så kun have halvt så mange driftstimer. 2*1500 mA i serie er stadig
1500 mA.

Hilsen   Erling

Re: Batterilevetid
regnestykket  ikke

serie er stadig

Det havde jeg nu tænkt over, men enheden er 1500 mAh og derfor
mente jeg at jeg godt kunne addere dem så det blev 3000 mAh, også
selvom de sidder i serie (hvilket de gør). Så jeg skal lige have
bekræftet om det hedder 1500 mAh eller 3000 mAh.

Jeg har et tillægsspørgsmål. Batterier aflader sig selv med
tiden, men kan man omsætte det til en konstant forbrug, fx. 0,1
mA?

Lars

Re: Batterilevetid

1,5Ah

Re: Batterilevetid

Een eller to eller tre eller fire gange 1,5 amp. i serie er stadig 1,5 amp.
Spændingen øges, men du har jo beskrevet forbruget, og så er der jo ingen
fiduser i det.

mvh   Erling

Site Timeline