Batterilevetid

Hvad kan man forvente i levetid på et 9V block batteri ved
en konstant belastning på 10uA ?

Mvh Max

Re: Batterilevetid

Hvilken type?
Alkaline har lang hyldetid (vel en 5år) sikkert længere på køl.
Ved så lavt forbrug er det alm forfald der afgør det.

Så er der jo lithium:

<http://www.smarthome.com/9820l9v.html>

De holder 10+ år.

Jeg har en henning dynesen lommeregner fra 86 der stadig er fuld power på.

Mvh
   Roberto

Re: Batterilevetid
Hej Roberto

Ok, det var faktisk den tanke jeg selv havde, overvejer nemlig om det er
økonomisk forsvarligt at indbygge en afbryder i konstruktionen, og det
ser det jo så ud til at det ikke er.

Ja, har selv en kabelsøger fra den tid også med Lithium i, og de er stadig
væk
still going strong.

Tak for hjælpen

Mvh Max

Re: Batterilevetid

Du kunne jo erstatte 9v-blokken med 3x3v lithium-celler, så holder det
bare! og størrelsen er noget mindre.

Mvh
   Roberto

Site Timeline