batterilader ?? tilføjelse - det gik lidt for stærk med ar sende medd.

Hej  NG
Jeg har spørgsmål om kapacitet fra en batterilader.
Jeg har SONY batterilader beregnet for 4 stk. AA ell. AAA, den er købt med
1700mA batterier men kan den evt. oplade  2300 mA. ??
Håber nogen har et svar.
jeg har prøvet at lade på dem men tilsyneladende bliver de  IKKE færdig
opladet,
ihvertfald slukker ladelampen ikke.
hilsen og på forhånd tak for svar, gunner

Re: batterilader ?? tilføjelse - det gik lidt for stærk med ar sende medd.

Hvad siger brugsanvisningen til den ?

Re: batterilader ?? tilføjelse - det gik lidt for stærk med ar sende medd.

Der er typiske 3 måder at lade på (+ dem jeg har glemt med gummipunktet 3):

1. Lav strøm. Klart det billigste: Man lader blot med så lav strøm at der
ikke sker noget ved at "over oplade"...
2. Timer - en eller anden nød har gættet hvor lang tid der skal lades.
3. Intelligent afslutning - der bliver målt på batteriet (typisk dV/dt)

Hvis din ladelampe reelt slukker med originalbatterierne tyder det på at det
er en 3'er du har. (Og hvis det er en 2'er skal den i skraldespanden -
ligesom 1'eren hvis du er flittig bruger ;-)
Du /har/ prøvet at lade den stå i længere tid end normalt?

/A

Re: batterilader ?? tilføjelse - det gik lidt for stærk med ar sende medd.
Jeg har rodet en del med ladere og moderne ni-mh batterier som f.eks. sanyo
2300mAh celler leverer ikke nogen særlig voldsom peak. hvis jeg lader på
disse celler med enten en schulze eller en robbe power peak infinity 2 li
med 200mAh så leverer cellen ikke en stor nok deltapeak til at den kan
detekteres af ladekredsløbene. lader jeg f.eks. med 3A så er der intet
problem.

Re: batterilader ?? tilføjelse - det gik lidt for stærk med ar sende medd.

Hmm, ovenstående er mig lidt uklart. (jeg må være fatsvag...)

Hvad er det for en "ikke nogen særlig voldsom peak" du snakker om?

Af den sidste halvdel tolker jeg at intilligente ladere har lettere
ved at detektere "fuldt batteri" hvis ladestrømmen er stor. Er det
det du mener?

/Morten %-)

Re: batterilader ?? tilføjelse - det gik lidt for stærk med ar sende medd.
sanyo

[...]

Yes. jo støre ladestrøm jo støre peak jo lettere er den at detektere. Og jeg
tror ikke du er fatsvag jeg er bare bedre til at komunikere sort frem for
klart.Hvis det er dig muligt så prøv at øge ladestrømmen.

Mvh Jacob

Site Timeline