batterilader (byg selv projekt) - Page 4

Re: batterilader (byg selv projekt)

Har jeg i respekt for, at dette ikke er en handels-NG, netop i privat e-mail
tilbudt Bo Hermannsen en brugt (begrænset) Jungheinrich, 3x380/400 V~ ind,
48 V/80 A ud. Når det nu viser sig, at der kun er brug for laderen et par
gange om året, så må det mest økonomiske da være, som allerede foreslået, at
leje/låne sig frem.

Nå, det er jo ikke for os at bestemme, hvad den enkelte vil bruge sine penge
til. Vi kan jo kun råde efter bedste overbevisning, og findes rådene ikke at
kunne føre til en forventet løsning på forespørgslen her i denne NG, er der
jo ikke anden udvej, end at Bo Hermannsen søger sine oplysninger ad andre
kanaler.
Karsten H. (7870)
Re: batterilader (byg selv projekt)

Okay - det kan du _ikke_.

Re: batterilader (byg selv projekt)

  og amen Klaus manden er uimodtagelig for råd. Det er sku ikke
småstrømme vi snakker om, har du ikke ekspertisen så nallerne væk.

mvh Erik

Og der er således stadig ikke andet at konkludere, end hvad jeg nys skrev:

[...]

Resten åbenbart:

--
Karsten (7870)
En yndet form for polemik

Hei

Har hatt tanker om å bygge det samme, men den har jeg slått fra meg.

Kjøpte så en "liten" switchmode sveiseapparat på 140A (ca 8 kg) for
1500kr. Denne lader fint på ca 100A 24V kontinuerlig om vinteren (ute)
70A 24V når det er varmt. Ekstra kjølevifte ?

Mulig man kan mode den slik at den kan være automatisk. Man bør helst
ikke forlate åstedet ved ladning :)

Eneste sikkerhet er tempraturføler på batteriet, samt et rele som
slipper for 240V input når temp kommer til innstilt verdi.

mvh
Johnny

Site Timeline