Batterier - Page 2

Re: Batterier

Næh, men musen skulle da gerne havde power nok til at donglen - og dermed
PC'en kunne opfatte musens beskeder, og der kan også+ sagtens være
grænsetilfælde. De er bare ikke almindelig kendt. Men der jo nu blevet
muligt med så små dongler, at man bare stopper dem direkte i en USB-indgang
nede, bag på PC'en og så i øvrigt gemmer den væk (langt)ind under bordet, og
så har vi baladen og skyder skylden på batteriet.
Karsten H. (7870)
Re: Batterier

Men musen bruger IKKE mere strøm fordi PC'ens USB-dims ikke kan se den.

Bo //

Re: Batterier

Nej. Det var heller ikke lige det, jeg mente. Tvært imod kunne det tænkes,
at i forbindelse med en mindre heldig placering af USB-donglen ...   o g
at musen var ved at løbe tør for strøm, så kunne det give anledning til
svigtende kommandoer og - ja, til at skifte batteriet eller batterierne for
de mus, der har flere.

Nu er det jo nok mere abstrakte situationer, idet almindelige
alkalinebatterier hiolder i flere måneder - ja op til ½ år.

I øjeblikket kører jeg med den AGK mus på tilbud fra ALDI. Der sidder kun ét
AA (LR6) alkalkinebatteri - oven i købet et kaninbatteri (DURACELL), men
produceret i Kina og ikke Belgien. Åbenbart købt billigt, De er mærket med
udløbsdato 2008/10.:-) Nu er det jo så spændende, hvor længe det holder.
Bortset fra virker musen OK.
Karsten H. (7870)
Re: Batterier

.

OK, så forstod jeg den HELT. Men for mobiltelefoner er det rigtigt, at
de bruger mere strøm, når de ikke kan se basestationenh :-)

Jeg bruger normalt panasonic's industribatterier i mus, tastatur,
måleinstrumenter etc, og de holder meget længe.

Det er for dyrt at producere batterier i EU, men kvaliteten er vel ikke
anderledes fordi de er produceret i Kina. Med mindre det er en
vellignende kopi ?

Bo //

Re: Batterier

Det har jeg også hørt, men endnu ikke selv haft lejlighed til at teste.
Nøøhh, det er vekl blot sådan, at du bestiller 4 gange så mange, som du skal
bruge til en brøkdel af europaprisen og kasserer ½-delen ved hjemkomsten og
sælger resten til den ½ pris.

Du kan da sagtens komme ud for, at et "kinabatteri# holder væsentlig længere
end et 4x så dyrt "kaninbatteri", og så er man sgtraks forvirret ppå et
højere niuveau.:-)
Karsten H. (7870)
Re: Batterier

Jeg har i mange år brugt GP batterier (laves i Kina) og været meget
tilfreds. Nu har jeg så fået et godt tilbud på Panasonic, og de er
underligt nok lavet i Belgien. -gad vide om det er derfor de ikke har
tid til at lave Duracell batterier ;-)

Bo //

Re: Batterier

Meget vel, for de har også haft travlt med at lave batterier til COOP - dem,
der hedder TERO. Jeg har set em ligge i kasser med 5 blisterpakninbger (4 i
hver) til kr. 40 uanset om det var AA eller AAA.

Samtidig har de betterier mærker COOP med deres mærkelige, lyseblå stjerne.
De er lavet i Kina og leveres i 10-pack, men ikke relativt billigere end den
andre. Dem har jeg nu ikke prøvet.

Selvfølgelig kan du så andre steder i forretningen se TERO hængt pænt op -
til deres normalpriser. Man skal lige se sig for. Føreløbig ser det ud til,
at TERO holder skansen og er lige som gode som f.eks. VARTA.

Men det er ansolut en jungle at bevæge sig ud i. Fordelen ved at prøve at
købe batterierne i Brugsen er, at man nok alligevel skal ind og købe
leverpostej og således sparer forsendelsesommoostniger.:-)
Karsten H. (7870)
Re: Batterier

Enig, billige batterier duer ikke i trådløse mus. Det fatter min arbejds-
giver bare ikke, så nu har jeg istedet fået en mus med ledning. Det er en
glimrende løsning til at sænke mit irritationsniveau :)

Mus uden haler er alligevel ikke rigtige mus.

//michael

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail /

Re: Batterier
Michael Thomsen skreiv:

Nå,vi nordmenn har en annen mening om hva som er en "riktig" "mus" ;-)

Site Timeline