Batterier

Hejsa

Undskyld, hvis det er den forkerte gruppe!

Jeg har en bærbar MP3 afspiller som jeg bruger i gennemsnittet 2 timer hver
dag.

Da jeg regner med at det vil være billigst med genopladelige batterier, er
jeg på udkig efter sådanne nogen.

Jeg har læst lidt om det, og har fundet fundet ud af at der er stor forskel
på, hvor mange mAh (hvad end det betyder) de forskellige batterier afgiver.

Producenten anbefaler at man bruger Alkaline batterier:

http://cmt21.co.kr/cmt21/eng/product/product_04_2.html
Battery : 1 x AAA
Battery Life : 6 hours (Alkaline Battery)

Hvilke AAA genopladelige batterier vil være bedst for mit behov?

Mvh
Hans Jensi

Re: Batterier

Tjek www.batterier.dk. De har nogle gode produkter.

Kenneth
www.ziax.dk

Re: Batterier

Det har de sikkert. Men det hjælper mig jo ikke meget hvis jeg køber 2 gode
AAA batterier, som ikke er gode til mit behov :)

Mvh
Hans Jensi

Re: Batterier
gode

Det gælder om at få flest mAh, og de her har 750 mAh.
http://www.batterier.dk/billeder/p3p.jpg
Så de dækker dit behov. :-)

Kenneth

Re: Batterier
Hej Hans J.
Jeg ved ikke hvilke der er bedst til dig behov..

Hvis du vil bruge et genopladeligt batteri skal du nok lige undersøge om din
MP3 afspiller kan bruge et sådan. Et alm. batteri er på 1,5 Volt mens et
genopladeligt er på 1,2 Volt.

Mht. mAh så siger det hvor meget støm der kan lagres i batteriet, flere
mAh -> længre drift tid. Det vil sige at du kan bruge din MP3 afspiller i
længre tid jo flere mAh batteret er på.  Jeg ville nok i dit tilfælde købe
to så jeg altid havde et ekstra når det ene går tør for støm.

Der er flere forskellige typer, de mest gængse er NiMh og NiCd.  NiMh kan du
lade som du vil (dog er det meget følsomt overfor overopladning). Et NiCd
helst skal aflades helt engang imellem, da det har en såkaldt memory-effekt
 og derfor er det ikke godt til "klat-ladning".
NiMh er typisk dyrer end et NiCd.

Håber det kan hjælpe dig igennem batteri-junglen

Mvh
Toke

hver
forskel
afgiver.

Re: Batterier
din

Hmm, det bliver nok svært at finde uf af :/

1,2V/750mAh AAA NiMH batteri PRO+. Hvor meget er 750 mAh? F.eks. i forhold
til et Duracell Ultra M3?

Det kunne det, tak!

--
Hans Jensi

Re: Batterier
købe

Kan det ikke være ligemeget når det nu er genopladelige? Men jeg vil gætte
på at et godt genopladeligt holder ca. 3/4 af et godt alm. batteri.

Men lad være med at købe hos batterier.dk de er alt for dyre, synes jeg
ihvertfald... Jeg har købt 2 stk. genopladelige (på 600 mAh) NiMH AAA
batterier inkl lader for 50 kr. i bilka, du kan også få genopladelige 750
mAh batterier hos www.el-supply.dk for 20 kr/stk + moms, hvilket også er
billigere end batterier.dk's hampere pris på 60 kr/2 stk....

Brian

Re: Batterier
ABCDE-mobilixnet.dk says...

Elkuglen er et godt bud.

http://makeashorterlink.com/?G1C525576

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Re: Batterier

Hmm.. samme pris som hos batterier.dk (for AAA ihvertfald), men det kan godt
være det bare er mig der er en nærig jyde...

Brian

Re: Batterier

Muligvis, men www.batterier.dk sender portofrit.

Kenneth
www.ziax.dk

Re: Batterier

Det vidste jeg så ikke, jeg har aldrig været så langt at jeg gad undersøge
hvad portoen var (pga. priserne...) - Men til 0 porto er det jo fair hvis
man kun bestiller få ting ad gangen :)

Brian

Re: Batterier
ridder_dk@SLET_DETTEhotmail.com says...