battericeller NiCd/NiMh

Jeg er ved at renovere et batteri til en Dewalt boremaskine.
Batteriet består af 10 serieforbundne 1,2V NiCd celler
(12V 1,3Ah) sat sammen med loddeflige

Cellerne måler 22mm x 32mm (må gerne være 23x33mm)

Jeg synes ikke lige at kunne finde sådanne, selvom jeg søger på
størrelsen 2/3 SC, som burde have disse mål.
Synes de ender op med højde = 43 mm....som der ikke er plads til

Nogen der har et link til noget der kan bruges, gerne NiMh og gerne 1.500mAh

Kan en NiCd lader i øvrigt altid lade NiMh?

Vh. Jens

Re: battericeller NiCd/NiMh

Prøv en søgning på "dewalt akkupack"
f.eks
http://cgi.ebay.de/Akku-passend-fuer-Dewalt-12V-1-2Ah-4-5-Akkupack-DEB12_W0QQitemZ380125673047QQcmdZViewItemQQptZLH_DefaultDomain_77?hash=item5881417657

eller

http://cgi.ebay.de/Akku-fuer-Dewalt-Ni-Cd-12V-1500mAh_W0QQitemZ280402918641QQcmdZViewItemQQptZElektrowerkzeug_Zubeh ör?hash=item414950fcf1

Jeg har netop droppet at købe løse celler og istedet købt et 2 sæt af 10 til
renovering af en gammel aeg http://myworld.ebay.de/akku-kur /

Nej - det er vel nærme undtagelsen end reglen

Re: battericeller NiCd/NiMh

Hej Anders

Tak for svaret, jeg kan se at cellerne i stedet hedder 4/5 Sub C
Jeg havde fundet erstatningsbatteriet på e-bay, men ikke cellerne du
linker til.

Tak igen, det er ca. halvpris af et nyt org. batteri

Utroligt at batteriet skal være så dyrt i betragtning af at en ny Dewalt
kan får til 800 kr. Harald Nyborg

Jens

Har i øvrigt købt en ny Bosch Li-ion maskine, men kan altså ikke få mig
selv til at smide sådan en udmærket skruemaskine i skraldespanden.

Re: battericeller NiCd/NiMh

Jeg har lige købt et batteri til min Bosch slagnøgle (1600,- hos bosch) for
451,- incl fragt hos psaparts.dk
De har mange batterier, og indtil videre er kvaliteten/ydelsen rigtig fin.

Martin

Re: battericeller NiCd/NiMh

Hehe samme her... Al fornuft siger at man bør smide det gamle ud... Men med
2 nye batterier for under en plovmand så holder den nogle år endnu. Jeg har
slidt 3 sæt batterier op på 10år.. I de sidste sæt er det "kun" 4 celler der
er døde, men resten er nok heller ikke gode. Det var 2Ah celler jeg købte i
en hobby og selv loddede sammen.

Min nye er så en 18v med to 3Ah Li-ion batterier som skulle komme med posten
fra UK en af de nærmeste dage . Ja jeg valgte en aeg igen ... (har ikke
nogle fornuftige grunde til ikke at købe en dewalt ligesom alle andre, men
jeg har det med dewalt ligesom med weber. For de "frelste" er det ikke andet
der duer og så bliver jeg lidt rasmus modsat ...)

Site Timeline