batteri til min gamle skruemaskine

Hejsa,

Batteriet til min meget gamle, men ellers velfungerende, skruemaskine er kaput. Maskinen er en ~10 år gammel Black&Decker maskine, som sikkert ikke er alt for sej i forhold til dagens standard. (men den har fint dækket mit behov)

Kan det betale sig at købe nye celler og flikke noget sammen? Det var ingen sag at skille batteripakken ad. Hvor køber jeg nye celler? Det er en type der er er ø22mm og 41mm lange. Der er tilsyneladende punktsvejset flige på.

Forslag?

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Hej Morten

Jeg køber dem med flige hos

De koster 60,00 kr/stk

JJ

Reply to
JJ

Jeg fik (de kan også købes) en 150 krs bore/skruemaskine som var defekt. men der var 2 batterier med .. så dem flåede jeg ., og monterede cellerne i en batteripakke til min gode AEG maskine som havde defekte batterier ..

Det var ihvertfald en billig reperation .. og nu er der 9,6 volt på mine opladte batterier ., og ikke 6 volt som der var før ..

~~Frank .,

Reply to
CopyCat

år,

Jeg er bange for at det der slår cellerne ihjel er lige så meget den måde de bruges på ...

hvis man jævnligt lader ., og aflader batterierne .. så virker de helt sikkert flere timer ., end hvis man lader op ., bruger ., og smider skruemaskinen i skabet i 2 måneder ..

Med mindre at du bruger din maskine tit .. ville jeg ikke ofre 300 kr på et batteri ..

og så er der jo kun 1 batteri med de billige Dewalt jeg har set i bilka..

~~Frank .,

Reply to
CopyCat
2005-09-25 CopyCat wrote

Det var en fiks ide. Min maskine har også 8 celler, og hvis jeg skal købe nye celler til 60 kr/stk så bliver det sgu smådyrt.

Jeg kunne også spendere 1000 kroner på en ny maskine, og så være glad. En af tilbudsaviserve havde en devalt til lige der omkring, tror jeg nok, mon det er et godt køb?

Men hvis cellerne jeg køber hos f.eks. batterier.dk er langt bedre end dem der følger med en devalt, så kan det jo være at min rep holder mange år, hvor imod en ny maskines batteri måske kun holder få år.

/Morten %-)

Reply to
Morten Guldager

Hvis det er en DeWalt bormaskine, er der bestemt et godt køb, der så vidt jeg ved noget af det bedste man kan købe idag. Der er mange håndværker som bruger DeWalt.

JJ

Reply to
JJ

"Morten Guldager" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@linuxine.mogul.dk...

det lydder som om dt den celle størelse du leder efter hedder sub-c. det er den type celler man bruger til fjernstyrede biler flyvere mm. jeg vil mene at du bør kunne få 8 stk sanyo rc2000 for 250-300kr i en hobby butik. de holder. og de kan levere varen.

jacob

Reply to
Jacob

Hej Jeg har lige købt batterier ind til mine akku værktøjer. Jeg købte hos

Jeg købte 1 18v 3A dewalt og 2 12v 3A. det blev lige omkring 1200.- med porto. Bare det ene 18v ville koster der omkring her hjemme. Du skal være opmærksom på at Black and Decker og dewalt til en vis grad passer batterier sammen. Det kan være at man skal fjerne en lille plast flig for at få den til at passe. Men ellers er de ens i fatningen.

/Thomas

Reply to
Thomas Hansen

Hej Morten

Hvis du vil købe en ny maskine, så vent til der er tilbud på en god maskine, Devalt, Makita, Aeg og sådanne mærker, tilbudet skal indeholde 2 stk,.batterier da man aldrig får dem billigere end på den måde, når batterierne så engang er døde, ja så ud og kikke på et nyt tilbud.

Devalt er det en billig copy mærke, eller mener du DeWalt.

JJ

Reply to
JJ

Hej

Naturligvis mener jeg DeWalt, selv om det også er et kopi mærke.