batteri til min gamle skruemaskine

Hejsa,

Batteriet til min meget gamle, men ellers velfungerende, skruemaskine er
kaput.
Maskinen er en ~10 år gammel Black&Decker maskine, som sikkert ikke
er alt for sej i forhold til dagens standard. (men den har fint dækket
mit behov)

Kan det betale sig at købe nye celler og flikke noget sammen? Det var
ingen sag at skille batteripakken ad.
Hvor køber jeg nye celler? Det er en type der er er ø22mm og 41mm lange.
Der er tilsyneladende punktsvejset flige på.

Forslag?

/Morten %-)

Re: batteri til min gamle skruemaskine
Hej Morten

Jeg køber dem med flige hos http://www.vejle-rc.dk

De koster 60,00 kr/stk

Mvh Max

Re: batteri til min gamle skruemaskine

http://www.batterier.dk /

JJ

Re: batteri til min gamle skruemaskine

Jeg fik (de kan også købes) en 150 krs bore/skruemaskine som var defekt. men
der var 2 batterier med .. så dem flåede jeg ., og monterede cellerne i en
batteripakke til min gode AEG maskine som havde defekte batterier ..

Det var ihvertfald en billig reperation .. og nu er der 9,6 volt på mine
opladte batterier ., og ikke 6 volt som der var før ..

~~Frank .,

Re: batteri til min gamle skruemaskine

Det var en fiks ide. Min maskine har også 8 celler, og hvis jeg skal købe nye
celler til 60 kr/stk så bliver det sgu smådyrt.

Jeg kunne også spendere 1000 kroner på en ny maskine, og så være glad.
En af tilbudsaviserve havde en devalt til lige der omkring, tror jeg nok,
mon det er et godt køb?

Men hvis cellerne jeg køber hos f.eks. batterier.dk er langt bedre end
dem der følger med en devalt, så kan det jo være at min rep holder mange år,
hvor imod en ny maskines batteri måske kun holder få år.

/Morten %-)

Re: batteri til min gamle skruemaskine
år,

Jeg er bange for at det der slår cellerne ihjel er lige så meget den måde de
bruges på ...

hvis man jævnligt lader ., og aflader batterierne .. så virker de helt
sikkert flere timer ., end hvis man lader op ., bruger ., og smider
skruemaskinen i skabet i 2 måneder ..

Med mindre at du bruger din maskine tit .. ville jeg ikke ofre 300 kr på et
batteri ..

og så er der jo kun 1 batteri med de billige Dewalt jeg har set i bilka..

~~Frank .,

Re: batteri til min gamle skruemaskine

Hvis det er en DeWalt bormaskine, er der bestemt et godt køb, der så vidt
jeg ved noget af det bedste man kan købe idag.
Der er mange håndværker som bruger DeWalt.

JJ

Re: batteri til min gamle skruemaskine

det lydder som om dt den celle størelse du leder efter hedder sub-c. det er
den type celler man bruger til fjernstyrede biler flyvere mm. jeg vil mene
at du bør kunne få 8 stk sanyo rc2000 for 250-300kr i en hobby butik. de
holder. og de kan levere varen.

jacob

Re: batteri til min gamle skruemaskine
Hej Morten

Hvis du vil købe en ny maskine, så vent til der er tilbud på en god
maskine, Devalt, Makita, Aeg og sådanne mærker, tilbudet skal
indeholde 2 stk,.batterier da man aldrig får dem billigere end på den
måde, når batterierne så engang er døde, ja så ud og kikke på
et nyt tilbud.

Mvh Max

Re: batteri til min gamle skruemaskine

Devalt er det en billig copy mærke, eller mener du DeWalt.

JJ

Re: batteri til min gamle skruemaskine

Naturligvis mener jeg DeWalt, selv om det også er
et kopi mærke.

Mvh Max

Re: batteri til min gamle skruemaskine
On Sun, 25 Sep 2005 15:21:08 +0200, Morten Guldager

Jeg har lige købt batterier ind til mine akku værktøjer. Jeg købte hos
http://stores.ebay.co.uk/Battery-Pro-Inc
Jeg købte 1 18v 3A dewalt og 2 12v 3A. det blev lige omkring 1200.- med
porto.
Bare det ene 18v ville koster der omkring her hjemme.
Du skal være opmærksom på at Black and Decker og dewalt til en vis grad
passer batterier sammen. Det kan være at man skal fjerne en lille plast
flig for at få den til at passe. Men ellers er de ens i fatningen.

/Thomas

Site Timeline