Batteri til fjernstyret minihelikopter

Jeg har en lille minihelikopter som ikke længere har power til at holde
sig flyvende. Batteriet må være slidt.

Jeg har målt batteriet til 3.9 volt fuldt opladet, men jeg aner ikke
hvad det burde være.

Her er et billede af det:
http://i50.tinypic.com/553tz6.jpg

Det er ca. 1x2 cm.

Er det noget der kan fås nogen steder?

Re: Batteri til fjernstyret minihelikopter
On Mon, 17 Sep 2012 00:09:21 +0200, Martin Larsen

Her er et der ligner:

https://www.sparkfun.com/products/731?

Dimensions: 5.7x12x28mm

Sparkfun er OK at handle med.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Batteri til fjernstyret minihelikopter

Tak. Det ser nærmest identisk ud.

Den nominelle batterispænding (3.7V) er tæt på det jeg målte, mit lå
endda lidt over. Men det kan være at det kun er under belastning at
batteriet viser svaghedstegn, så det vil nok være en ide at gentage
målingen mens rotoren kører på fuld skrue.

Ja, jeg kender dem godt.

Bare for nysgerrigheden skyld, men hvordan fandt du det? Hvad googlede
du efter (hvis du altså googlede dig frem til det).

Re: Batteri til fjernstyret minihelikopter
On Mon, 17 Sep 2012 21:42:00 +0200, Martin Larsen

Jeg Googlede: 601522 battery, og fandt denne liste:
http://www.fentbattery.com/en/Cylindrical.asp?id45%1

Så kunne jeg se i listen at det var 100 eller 110mAh, og søgte på:
601522 battery 100mah, og fandt linket til Sparkfun.

Altid sjovt med lidt udfordringer :-)
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Batteri til fjernstyret minihelikopter

Aah! Jeg googlede hele teksten PL601522K og fandt ikke noget brugbart!

Re: Batteri til fjernstyret minihelikopter
3.9 lyder meget rigtigt!
Spænding er ikke udtryk for kapacitet, og moderne batterier taber
kapaciteten. Hvis eks. det er mrk 1000mAh kan det sagtens give sin
nominelle spænding, men kun yde 10mAh.
  - og det betyder udskiftning!

//finn

Re: Batteri til fjernstyret minihelikopter

det er et litium polymer batterier på en celle of de fysiske dimensioner
er bare et spørgsmål om mWh

/carsten

Site Timeline