Batteri til bormaskine

Kan man skifte elementer i batteriet til min boremaskine?
Batteriet hedder Bosch 2 607 300 002 9,6V

Eller kan det betale sig?

Mvh
Allan

Re: Batteri til bormaskine

Ja (det har jeg gjort med min ældre AEG med success)

Reservedelsnummeret vel ?
Typenummer ?

Kig ind på batterier.dk og se om de ikke har din pakke.

Det kommer an på... En ny batteriboremaskine koster fra 189 kr og
opefter. Ee den gamle noget skrammel, så smid den ud (husk at aflevere
den et sted, den kan miljøbehandles) og købe en ny. Men har du en gammel
kvalitetsmaskine kan det godt betale sig.

Jeg fik løse celler til en _meget_ fordelagtig pris til min gamle AEG.
Der kunne det klart betale sig. Nyere "billigmaskiner" når den ikke til
sokkeholderne rent arbejdsmæssigt, selvom den "kun" er en 7,2 volts
maskine. Men skulle jeg købe ny, smed jeg 1000 kr efter en DeWalt pakke
fra Harald Nyborg, med boremaskine, 2 batterier og en lader - man bliver
afhængig af godt værktøj.

Re: Batteri til bormaskine

Ja, jeg tænke på at skifte cellerne i batteriet.

Allan

Re: Batteri til bormaskine

Det kan fint betale sig. køber du kvalitets celler bliver selv de billige
brugbare. mit forslag er gp-3300 eller gp-3700. begge typer fås i en hobby
butik. prisen kan måske virke lidt voldsom. men det virker.

Jacob

Re: Batteri til bormaskine

Jeg har erfaret at cellerne meget nemt kan være udformet anderledes og alm
celler ikke kan være i plastik skallen, sådan er mine 2 i al fald

Kasper

Re: Batteri til bormaskine
Hej Klaus

De har en pakke på tilbud i denne uge, 889 kr.

Mvh Max

Re: Batteri til bormaskine

Den største fare ved at bruge sådan en maskine er at man forstuver
håndleddet.

Byggede brændeskur med sådan en - 12 mm franske skruer er ikke noget
problem, man skal bare holde ved...

Okay den "åd" noget batteri, men ikek hurtigere end laderen hele tiden
kunne lade det andet op.

Er det et spørgsmål om celler til 400 kr (til 2 batteripakker) eller
sådan en som ny, var jeg sprunget på DeWalt'en.

Re: Batteri til bormaskine
Hej Klaus

I dagligdagen har jeg ansvaret for værktøj til en hel produktionsafdeling,
og der ryger hele maskinerne også ud når batterierne bliver dårlige.