Batteri til bærbar.

Håber dette er den rigtige gruppe.

Mit problem er at jeg har en bærbar (Compaq presario 701)
der har en underlig adfærd når den lader batteriet. Ved opladningen
(WinXP) går der 30 sek. og batteriet skulle være opladet 97%.
Herefter går der nærmest en lille time for de resterende 3%.
Ovenstående adfærd er den mest udbredte, specielt når maskinen er
blevet varm. Af og til lader den kun knap 3 min. og skulle være fuld.

Ved anvendelse af batteriet sker der desværre det modsatte. Efter
30 sek. er der kun 3% tilbage af batteriet og en irreterende alarm
lampe blinker og maskinen "tuder" (oplad straks, du har kun 0 min
tilbage iflg. WinXP). Herefter kan batteriet bruges næsten 2 timer.

Jeg går ud fra at "lade kredsløbet" er defekt, så mit spørgsmål er om
der er nogen der ved noget om dette. Sidder det på bundkortet eller
i selve batteriet (Li-Ion)? Har søgt en del på nettet men er ikke blevet
klogere.

Er ikke bleg for at skille "bæstet" og anvende en loddekolbe/multimeter.

Jeg anvender den seneste bios til PC'en så det burde ikke være det
der er problemet.

På forhånd tak for svar.
-MKJ

Re: Batteri til bærbar.

Er batteriet nyt?

Jeg synes at det lyder som et batteri, som har set bedre dage.

/Martin

Re: Batteri til bærbar.

Nogle batt packs har en lille reset knap. Problemet lyder som om at
elektronikken i batteriet ikke er helt med på noderne. Der sidder en
lille computer i batt pack'en som søger for korrekt ladning.

Elektronikken bliver drevet af batteriet. Du kan evt. skille den ad og
fjerne + til selve elektronikken og vente 5 min før du sætter cellerne
på igen.  Virker også som en reset.

Det kan jo også være en enkelt deffekt celle. Og hvis du har mod på det
kan de skilles ad, jeg har selv engang fixet en celle som var færdig i
en DELL batteripack.

/yas

Re: Batteri til bærbar.
Hej Yaesuen
Tak for forslaget.

[klip]
Har prøvet dette men hjalp desværre ikke.

Muligvis næste projekt. Hvor skaffes eventuel en enkelt celle?

mkj

Site Timeline