Batteri-spørgsmål:

Hej alle

Jeg har en død batteri-pakke til en trådløs telefon.
Der står at typen er en 3,6V, 700mAh.

I stedet for at købe ny, kan jeg så fikse tre andre sammen, som så vil
give 3,6V .. men i stedet 600mAh (der står 600mAh på batterierne (løse)
fra en anden telefon). Vi det kunne forventes at virke? Eller vil det
brænde af eller ikke kunne levere strøm nok?

På forhånd tak,

Daniel

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Re: Batteri-spørgsmål:
find lige ud af hvilke kemi der benyttes.
det lan være nicd nimh og lithium-ion.
Men ja det vil du kunne

Re: Batteri-spørgsmål:

Hmmm, den gamle er Ni-Cd og de nye er NiMH .. vil det have nogen betydning?

Og er det korrekt forstået at forskellen på 100mAh ikke betyder noget?

Tak for hjælpen,

Daniel

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Re: Batteri-spørgsmål:
forskellen i kapaciteten betyder ikke noget. Men at det er to forskellige
kemier er noget skidt. nicd er rimeligt hårdføre de kan tåle en konstant
svag ladestrøm det kan nimh også på papiret til en hvis grænse men de kan
ikke lide det i praksis. med den pris der er på batterier pt kan du jo blot
prøve dig frem. holder nimh så er det fint men dør de hurtigt så må du finde
nogle nicd.
Husk at aflevere døde genopladelige batterier i en batteri container. det er
billigst for os alle.

Re: Batteri-spørgsmål:

Ok, jeg vil prøve og være forberedt på at skulle investere
hvad-nye-nu-koster.

Selvfølgelig.

Tak for hjælpen,

Daniel

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Re: Batteri-spørgsmål:
[snip kapacitet]

Så vidt jeg husker bør både NiCd og NiMH kun lades op til 10 timer med
0.1C (en tiendedel kapacitet). Det skulle være optimalt for batteriets
levetid etc etc.

Det er selvfølgelig svært at overholde hvis telefonen sidder i en
konstant lader, uden nogen form for styring.

Og så er det vistnok helt rigtigt med at NiCd holder bedst, hvis man
overskrider ladetiden.

Som sagt, så holder opladelige batterier ikke alt for godt til en
"overflod" af opladning. De bliver sløve langt hurtigere end hvis du
lader dem 0.1C i ~10 timer.

Det kan vist ikke gentages nok gange :)

--
Venlig Hilsen
Michal

Re: Batteri-spørgsmål:
nu er batterier jo en videnskab. så det kan ikke simpliciferes så meget.
Man bestemmer selv ladestrømmen. men hvis man skal OVERLADE et batteri skal
det foregå aldeles blidt f.eks. med 50mA. Normalt lader jeg rimligt hårdt på
mine batterier. med op mod 4C. det tager batterierne ikke videre skade af da
jeg styrer strømmen ved hjælp af noget delta peak haløj. det virker rigtigt
godt. Laderen jeg bruger er en powerpeak infinity 2 lipo. det er Robbe der
laver den. den er efter min mening flere klasser over schulzes ladere.

Re: Batteri-spørgsmål:
Tjek denne side.
Her er batterierne drøn billige og de har endda lige det du har brug for
til din trådløse telefon til en meget billig penge. ( ca 100 kr  - 200 Kr.)

Priserne på siden er inc. moms, milijøafgift og levering ( i flg. dem selv)

http://www.batterier.dk /

De bedste hilsner

Re: Batteri-spørgsmål:
Tak for alle svarene.

--
Daniel Henriksen
dsh [at] vip.cybercity.dk

Re: Batteri-spørgsmål:
ring til batterystore.dk eller gå ind i en hobby butik. batterier.dk er alt
for dyre. men deres udvalg til videoudstyr er godt.

Site Timeline