Batteri optimizer

Hey

Nogle der kender til et design til en batteri optimizer der kan op og aflade
NiMh batterier 5 gange og også fortælle kapaciteten ?

enten som selvbyg eller færdigt produkt

spændingen er 24V og vidst 1500mAh

syntes jeg mindes elektor har haft noget men har ikke haft held med at finde
det endnu...

mvh
Kasper

Re: Batteri optimizer

robbe profi home charger eller robbe powerpeak infinity 2 kan trixet.
er det kun nogle få batterier der skal undersøges og kan du komme til kbh
området kan jeg gøre det.

Jacob

Re: Batteri optimizer

Det er nu en del batterier

kasper

Re: Batteri optimizer

så må du ud og købe

Re: Batteri optimizer

Det var nu også meningen :)

med kunne måske være nice med hjemme byg...

har overvejet lave en selv også... meen....

kasper

Re: Batteri optimizer

aflade

Har du set denne fra ELV (ved ikke om du er til tysk)
http://www.elv-downloads.de/service/manuals/ALC7000/44395-ALC-7000-Expert-022004.pdf

der er såmen både diagram og stykliste men de store
( program kredse ) hedder bare ELV et eller andet
du er  nok bedre til at gætte hvad det er for nogle :)
men den koster heller ikke en formue (ca 750 Kr)
jeg kan ikke linke til den på ELV siden (session ID)
http://www.elv.de
den hedder
Akku-Lade-Center-ALC 7000 Expert
byggesæt artikel nr 68-443-95