batteri forsyning 5V

Jeg skal bruge en  batteri forsyning på 5-6 volt ( 1-1,5A ) og den må ikke
veje noget !

 jeg er kommet frem til to egenede ( tror jeg ) løsninger.

 1.  1 stk Li-on / Li-po celle  og en step up converter.

  2. 2stk Li-on / Li-po celle  og en step down converter.

Er der nogen der ligger inde med noget lignende, så jeg ikke skal opfinde
den dybe tallerken.
andre designforslag modtages gerne...

Martin

Re: batteri forsyning 5V

Nu skriver du 1-1,5A - hvor længe ?

Re: batteri forsyning 5V

øhh så længe der er strøm på batteriet.  ( jeg tror ikke jeg forstår
spørgsmålet  )

Martin

Re: batteri forsyning 5V

Du skal bruge 1-1,5 A. Snakker vi 10 sekunder, 2 minutter eller ½ time
??

Hvor meget (lidt) må det veje ?

Re: batteri forsyning 5V

Her: http://www.mikroantriebe.de/download/lipo135.PDF
LiPo batteri 3,6 volt, 3 gram og 135mAh eller 1A i 1/7 time (regn med 6
minutter).

Re: batteri forsyning 5V

Ahh.. O.K. jeg er med,   jeg har allerede cellerne jeg regner med at den
skal køre i en 30-60 min, men der bliver ikke trukket strøm hele tiden,
cellerne bliver enten nogle der ligner AA celler på 1 Ah eller
"jagtpatroner" 2200 mAh.
det kommer an på hvor meget støm jeg skal trække fra cellerne, og om der
bliver brugt 1 eller 2 celler i designet.

jeg regner med (håber) at jeg kan nøjes med 50 g  min 2200 mAh vejer 45 g og
jeg regner med en ca 5-7 g til elektronikken

Men det er kun elektrinikken der mangler ;-)

Martin

Re: batteri forsyning 5V

Det bliver svært at regne på så. Hvad skal du bruge det til ?

Når du vil op i så høje strømme, bliver det som regel induktive steup's
du skal have fat i. De vejer noget.

http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX1703.pdf
http://pdfserv.maxim-ic.com/en/ds/MAX1708.pdf

Re: batteri forsyning 5V

heey  cool,  hurra for application notes,  tak det ser ud til at være lige
varen.

Martin

Site Timeline