Batteri-box

Jeg skal bruge en ekstern batteriforsyning til en forstærker, der
normalt kører på AC, men også kan acceptere DC mellem 9 og 12 volt, så
længe der leveres min. 1.5 ampere. Batteriforsyningen skal forbindes til
apparatet med et 2.1mm coax-stik.

Findes sådan én fix og færdig - eller er løsnignen gør-det-selv? Jeg
havde noget elektronik i folkeskolen, men er ikke nogen virtuos med en
loddekolbe, så rundt regnet hvad skal jeg have fat i for at flikke en
sammen?

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Re: Batteri-box

Gør det selv.

Du skal bruge et stik og et autobatteri.

På et senere tidspunkt, skal du bruge en lader til batteriet (husk at
træk stikket ud af forstærkeren først).

Re: Batteri-box

Fair nok.

Disse her burde kunne bruges, så, ikke?

<http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID89%651
(Det er mindre end et auto-batteri hvilket vil være en fordel).
<http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/showproduct.asp?PRO_ID87%694

- og hvordan er det nu, jo flere ampere batteriet er på, des længere kan
det blive ved? Jeg kiggede på nogle bilbatterier, der havde (ydede?
producerede? suk...) 50-70 ampere - er der en øvre grænse for hvor meget
man kan bruge inden der sker noget modbydeligt?

Lars

--
"Riv hele lortet ned!"

Re: Batteri-box

Jo

VE6%r opmE6%rksom pE5% at det batteri mE5%ske krE6%ver en speciel lader.

 > - og hvordan er det nu, jo flere ampere batteriet er pE5%, des
lE6%ngere kan

Kapaciteten er opgivet i AmpereTimer (AH), altsE5% hvor mange timer det
kan levere 1 ampere - eller hvor mange ampere du kan trE6%kke i en time
(fordel selv).

NE5%r fF8%rst du nE5%r tilstrE6%kkeligt langt ned pE5% et bilbatteri
begynder det at nedbrydes, det er typisk under 10 volt. Det klares dog
med en spE6%ndingsvagt fra "harald-skrald" til 99 kr.

Klaus

Re: Batteri-box

på et bilbatteri skal man ikke nedunder 10.5V så sker der ting og sager med
batteriet. typisk kan et bilbatteri kun tåle at blive afladet max 60% så
begynder batteriet at tage skade på kapasiteten.

et gelebatteri kan tøle noget mere afladning. men hvis det er noget du har
tænkt dig at bruge så skal du have et deep cycle batteri. med en afladning
på 1.5A ville jeg gå efter et 7Ah batteri. det er den mest brugte størrelse
derfor billig og du får 3-4 timers drift tid.
Husk at et gele batteri skal placeres oprejst. ellers holder de typisk kun
et år afhænig af hvordan man bruger dem.

Jacob

Re: Batteri-box

Se f.eks. på biltemas hjemmeside. De har et hav af den slags batterier og
ladere.

Claus

Site Timeline