Batteri

Jeg har skiftet et defekt batteri paa min Medion bærbare og har nu et defekt
batteri som jeg kunne tænke mig at skille ad. Hvordan? Er der en, der kan
give et tips?

Aage

Re: Batteri
On Mon, 31 Jan 2011 16:43:05 +0100, "Aage Andersen"

Læs evt. tråden "Farlig DC strømforsyning til Bærbar ?" i denne gruppe
fra den 15-01-2011, der er nævnt et trick.

/Hans

Re: Batteri

Tak for det. Men der er tale om en batteripakke ikke en strømforsyning.

Aage

Re: Batteri
Hej Aage

Og du kan ikke forestille dig at de kan åbnes
på samme måde ?

Max

Re: Batteri
De er samlet på samme måde, og skilles ad på samme måde.

Hvis du påtænker at skifte cellerne i den gamle pakke, så glem det,
enten skal du have fat i et specielt datakabel og software og nulstille
computeren i batteriet, for at den ved, at der sidder nye celler i,
ellers vil det ikke holde længere end før du skiftede cellerne ud. Nogle
gange kan man ikke engang nulstille computeren, så der loddes en kreds
ud og skiftes (kan kun programmeres én gang)

// Per.

Re: Batteri

Hvor har du den historie fra?

Ivar Magnusson

Re: Batteri

Hej Ivar

Han har ret:

http://www.electro-tech-online.com/repairing-electronics/104794-help-repairing-laptop-battery-pack-vgp-bpl9.html
Citat: "...
Once the electronics has seen that the battery voltage is zero, it
will store that and never work again.
Yes, it's a safety feature I didn't think of it before.

The reason is that recharging Li-ion cells is dangerous if they're
discharged below 2.5V per cell, so as a safety feature many baterry
management systems are designed to permanently disconnect the
batteries when the voltage drops below 2.5V per cell.
That little board you wired up the new cells to is very picky and
designed to kill the battery all together in most cases of any kind of
tampering because of how volatile Li-ion cells can be.
..."

How Lithium-ion Batteries Work:
http://electronics.howstuffworks.com/lithium-ion-battery.htm

Re: Batteri

Søg på nettet. Her er et par eksempler på andre maskiner:

http://www.metacafe.com/watch/479447/laptop_battery_hack_dont_buy_a_new_one /

http://www.linuxjournal.com/content/rebuilding-laptop-battery

Ivar Magnusson

Re: Batteri