Batteri

Hvis jeg skal have ny batteri til min mobil telefon, hvilke at følgende skal
jeg så vælge:

Batteri 900 mAh Li-Ion.

eller

Batteri 700 mAh Ni-MH.

MVH
Morten S. Kappel

Re: Batteri

Dette.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Batteri

På én måde ja.. Helt klart hvis det er Li-Ion polymer, men hvis det er
alm. Li-Ion så vil jeg overveje NiMH, hvis du gider aflade det stort set
hver gang, og prisforskellen er stor. Er prisen den samme eller lige
gyldig vil jeg dog i begge tilfælde vælge Li-Ion.
Da det er til en mobiltelefon vil jeg næsten tro, at det under alle
omstændigheder er et Li-Ion polymer.
Der er dog også forskel på kvaliteten af Li-Ion batterier, så det kan da
være jeg har været uheldig med et par Li-Ion batterier tidligere.

Polymer skulle efter sigende være lettere og holde bedre. Danionics
laver batterier til mobiltelefoner for bl.a. Sony Ericsson så vidt jeg
husker - korriger mig hvis nogen ved noget mere. Og det er polymer
batterier de laver - og det jeg har i min T68i er et polymer batteri.

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!

Re: Batteri

Min nokia 6250 kører på Li-Ion batterier og det går ret fint. NiMh
batterirer har mere hang til "Memory effekt, men kan nogel gange have
højere kapacitet på i samme rumfang.

Eksemplet her viser blot at NiHm batteriet kun har 0,7Ah, mod Li-Ion'ets
0,9Ah.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Batteri
Er disse indlæg ikke havnet det forkerte sted ??

Mvh.
Martin Larsen