baterilevetid

En AVR + LED trekker max 70 mA. max. 35 mA "gjennomsnittelig" Jeg ser på
muligheten for bateridrift. Den som skall kjøpe og skifte batterier, har
ingen forstand på baterikvalitet, og kjøper det som er billigst på
"lavprisforretningen. Hvor lang "levetid" kan jeg rekne med for AA eller
AAA?

HM

Re: baterilevetid
Hej Harald

Den er da for simpel, prøv da, det kan jo ikke tage
ret lang tid at afgøre.

Max

Re: baterilevetid
Den 10.04.2011 20:14, skreiv Max:

Det vill ta lang tid; Jeg må gå til innkjøp av noen baterier av "lavpris
kvaliteten", for den har jeg selvsakt ikke i huset selv"

Jeg tenkte meg at "noen" hadde noe praktisk erfaring, og var istand dil
å gi et kvalifisert gjett.

HM

Re: baterilevetid

Mener at have set at de bedste Alcaline-batterier har ca samme kapacitet
(Ah) som de bedste NiMh-celler i tilsvarende størrelser (2500mAh og 1000
mAh), men jeg hører da gerne om resultatet af dine tests.

De næstbedste og meget billigere batterier er f.eks de gule alcaline fra
Ikea og de blå fra Aldi. De har tæt på samme kapacitet men er ikke så
ensartede som dem der er kendt fra diverse reklamer og så er de meget
billigere i det lange løb.

F.eks. gjorde Ikeas batterier sig positivt bemærket i test i en af de
ugentlige gratisaviser for et år eller to siden (Søndagsavisen?) hvilket
bekræftede min egen oplevelse af dem.

Elles går jeg i en stor bue udenom de fleste andre der ikke er
mærkevarer, f.eks Duracell, Varta, Hellesens eller GP - selvom de fleste
andre batterier nok alligevel kommer fra en af de ovennævnte mærkers
fabrikker, og så er jeg henne ved at tro kan flytte bjerge.

/Lars

Re: baterilevetid

Hej Harald

AA 2000mAh

AAA 700mAh

GE5% efter:

http://da.wikipedia.org/wiki/LSD-NiMH

Re: baterilevetid
Den 10.04.2011 21:49, skreiv Glenn:

Takk.

700 mA / 35 = 20 timer. Ikke brukbart.
2000 mA / 35 = 57 timer = to døgn. Heller ikke brukbart. Da jeg
erkjenner at "brukeren ikke har forutsetning til å "velge" baterier,
anser jeg at bateridrift ikke kan brukes.

HM

Site Timeline