Baterieliminator.

Rg trur at mange har opplevd problemet:
Du får i hande ein eller annan "dings" som skal ha power, ofte via ein
"baterieliminator" som ikkje følger med. Du leiter blant dei du har, og som
oftast er der noko som ikkje passer. Nokre gonger kan ting ordnast med
avbiter ig loddebolt.

Eg tenker meg å løysa problemet litt "systematisk":
Lodda ut kontakten på "dingsen" skifta den til "min standard". (Det inneber
at eg kan henda må endra på printet for å få + og - på plass).

Eit av spørsmåla blir: Kva stiftdiameter bør eg velga, og framfor alt,
kvifor?

Eg håper at nokon har vetuge komentar til mi løysning, eller har andre
forslag.

HM

Re: Baterieliminator.

Hvorfor ikke kjøpe en universal "baterieliminator", f.eks på nærmeste
Elkjøp.

Kan innstilles til ett utvalg av volt styrker og leveres med ett sett
med utskiftbare plugger i de fleste størrelser hvor også + og - på
senter leder kan velges.

Har en slik selv, og den eneste bakdelen jeg hittil har vært borti er at
den ikke kan levere nok ampere, dvs selv om volt styrken og pluggen er
riktig så har enheten dratt mere strøm enn "baterieliminatoren" kunne
levere.

--
Bjorn Brox, CORENA Norge AS, http://www.corena.no /, ICQ 17872043
Industritunet, Dyrmyrgt. 35, N-3611 Kongsberg, NORWAY

Med andre ord hvis du tar fram avbiteren og loddebolten og fikser
denne slik at du kan kople vilkårlig mange av dem i parallell, har du
et perfekt system :-)

--
Frode Vatvedt Fjeld

Re: Baterieliminator.

Noko slikt, ja, - vis det er godt gjennomtenkt!

Re: Baterieliminator.

Sjølvsagt har eg vurdert den løysinga.

Re: Baterieliminator.

Clas Ohlson har dem helt opp til 50 W. Det bør holde til det aller
meste.

--
Helge Wunderlich
Please remove obvious part of address to send mail

Re: Baterieliminator.
Hej Harald,

Så stor som muligt for bedst holdbarhed og strømformåen.
Så lille som muligt for at passe i selv de mindste apparater.

Måske 2 stk. er løsningen, hvis du ikke vil følge de andre råd om
universalforsyninger med multistik (der dog ikke passer til alle DC-
bøsninger).

Dog risikerer du let at hælde 12V på et 3V-apparat eller lignende.

--
Venlig hilsen,
Søren