Bateri som kondensator?

Jeg har bestillt CNCfres:
http://www.cncdudez.com /

uten power. Poweret som hører til maskinen er 35V 5A. Jeg synes det er noe
drøyt.

Det skal drive 3 steppermotorer + , 2,4 V,2 A .Gjennomsnitsstrømmen fra
poweret er 0,2 A / motor = 0,6A. Det er spisstrømmen som kan komme opp i 6
A.

Derfor vil jeg forsøke med en "liten" SMP som leverer 2,5 A og så bruke
baterier som ladekondensator. De skal kunne levere 6 A - 2,5 = 4,5 A.
Bateriet vlir ladet med 2,5 A - 0,6 A = 1,9 A mellom hver stepping.

Hvilken type bateri er egnet til det: Bly, NiCd eller ?Hvor "stort" må
bateriet være?

HM

Re: Bateri som kondensator?

Hvad er dit problem med det? (kan ikke forstå det!)

Hmm du har garanteret målt ubelastet?

En stor kondensator! (Men sikkert ikke på en SMPS ;-)
Til et batteri skal du have en lader. Du risikerer at ødelægge batteri og
omgivelser uden - og sandsynligvis vil et fladt batteri dræbe din
forsyning...

Byg nu bare den almindelige forsyning! ;-)

Mvh.
 Anders