BAT85 og 1N5819 dioder hjælp!!

jeg ved ikke ret meget om komponenter og den slags så jeg har brug for lidt
hjælp.

jeg står og manger disse dioder til et lille kabel c64>pc projekt jeg er
igang med
nogen der vil beskrive hvordan de ser ud.
fordi jeg har en hel kasse med flere forskellige dioder i men der står
ingenting på de fleste af dioderne.

http://sta.c64.org/xe1541c.html
jeg har samlet det hele mangler bare dioderne

jeg har diverse komponenter nok, jeg fik fornylig et helt elektronik
værksted foræret hvis jeg bare selv gad at pille det hele ned.
så nu har jeg 18 hobby kasser med 20 små skuffer i hver fyldt med alt mulige
komponenter.
plus en masse måleinstrumenter og diverse elektronik værktøjer.

/mvh danni plougmann

Re: BAT85 og 1N5819 dioder hjælp!!

Jeg har også lavet det kabel, det virker udemærket... Men du skal være
opmærksom på at det godt kan være det IKKE virker med dit bundkort, det
virker nemlig ikke med alle! - Desuden skal du være opmærksom på at hvis du
har tænkt dig at bruge starcommander skal du enten have en bootdisk eller
kører et gammelt windows (95/98/ME).

Jeg har brug dioder af typen BAT85, det er en glasdiode, en af dem der er
orange inden i og har en sort ring i enden, på midten står der rundt om
dioden BAT85, men det står så småt at du skal bruge lup for at være helt
sikker, selve dioden er nemlig kun 3mm lang.

Det er nok nemmere bare at købe nogen nye hvis du bor i nærheden af en
elektronikforhandler ;)

Brian Lund

Site Timeline