Basic stamp... ??

Hey... Gruppe...

Undertegnede....
Ønsker at tilslutte en Mp3 afspiller via stikket "CD-Charger"
på min orig. autoradio SC-802. (Volvo V70 1997.)
For at dette kan lade sig gøre, skal man snyde "åbne" for "Line-In".

Dvs. Når radioen og en Cd-Charger "taler" sammen benytter de en "protokol"
og vil så aut. åbne for denne Line-In funktion. ( sidder i samme stik )

Efter at have søgt lidt på nettet, er jeg så kommet frem til at man kan
bruge
en "Basic Stamp" til at lave det signal for at "Snyde" autoradioen.
http://www.parallax.com/html_pages/products/basicstamps/basic_stamps.asp
Signalet den skal sende er ret enkelt.. Se link :
http://www.jevinskie.org/genmay/mbus /

En Basic Stamp kan bruges til et hav af opgaver !!! ( Spændende )
Men hvordan kan jeg bruge den til netop min opgave ??
Den skal vel også programeres !!!!

Jeg er gået total kold lige nu !!!!!

Hjælp ønskes.....

Mvh.

Lasse

Re: Basic stamp... ??

Glem alt om Basic Stamp.
http://www.jevinskie.org/genmay/mbus /

Det er et Atmel 90S2313 der er brugt.

Der er også et link til download af det software der skal brændes i
processoren

Mvh
Anders

Re: Basic stamp... ??
Hej Anders..

Lad mig høre mere om din viden... !!

Jeg har tidligere set det link du sendte, mange af de link på siden duer
ikke !!!!
Men jeg fik da et indtryk af hvad det handler om !

Men jeg er stadig i tvivl om, sådan helt hvordan det nu hænger sammen.
Også sådan rent praktisk.....
Jeg er jo ikke den helt store El-Nørd !! Desværre ! Men har chek på det med
lodde kolben
og måle instrumenterne !!

Hvorfor kan jeg ikke bruge den chip jeg fandt.... ?
Den koster ca. 200kr og er lige til at tilslutte min pc for programering !!

Men fortæl mere om den du nævner ? Hvad den koster ? Og hvad der skal til at
programere den ?

Og gerne hvilken indfalsvinkel du har til denne komponent. Har du rodet med
lign. ???

Venter spændt på svar...  Hilsen Lasse

Re: Basic stamp... ??

Det kan du sikkert også men så kan du ikke bruge koden der er lavet af ham
gutten du selv linker til. Den kode er lavet til en Atmel processor

En mega8 fra atmel koster ca 20 kr. og kan "brændes" via din parallelport.

Du skal bruge ponyprog:
http://www.lancos.com/prog.html

Download soucecode til processoren fra :
http://www.jevinskie.org/genmay/mbus /

Jeg har brugt mange timer i selskab med Mega8 processoren og dens
storebrødre M16 og M32.... Dog med Bascom som værktøj.

Mvh
Anders

Re: Basic stamp... ??
Kig evt på http://www.cdchangeren.prv.pl /