Barco 600 projektor G2 justering.

Er der eventuelt in her i gruppen der ved hvordan man justere G2 på Barco
Data 600 (læs spænding / input). Mit problem er at når billedet er meget
lyst er der lidt for meget grønt og ved mørke scener er det omvendt. Rød og
blå "tracker fint"

Jeg har læst både manual og instruktions bogen til den men der er ikke nogen
spændings angivelse kun en sådan "ca" måde at gøre det på men det er ikke
godt nok nu hvor rørene er gamle.

Jeg har lokaliseret og gjort klar til at måle (med scop) der hvor G2 kommer
ud af Konvergens panelet.

Mvh

SH

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

Du *har* nE6%rlE6%st hele http://curtpalme.com ikke?

Den generiske mE5%de at stille G2 pE5% er:

1) Stil contrast/brightness til en eller anden standard vE6%rdi (pE5%
nogle PJs er det 50%
    andre er det 90%, vE6%lg en eller anden vE6%rdi)
2) Vis et sort billede.
3) Stil pE5% G2 til der netop er lys i rF8%ret nE5%r du kigger ind i
linsen.
4) Stil pE5% G2 til lyset netop slukker.
5) Gentag 3-4 med de to andre rF8%r.

G2 er afhE6%ngig af selve rF8%ret sE5% der er ikke andre mE5%de at stille
den pE5% end ved at kigge pE5% resultatet.

G2 bestemmer sammen med brightness hvor "sort" er.
Contrast bestemmer hvor fuld blus er.

Hvis det grF8%nne rF8%r stadig giver for meget lys sE5% skal du til at
stille sub-contrast for det grF8%nne rF8%r, jeg aner ikke hvor det pot
er, men jeg vil gE6%tte pE5% at det er pE5% RGB boardet.

Jeg kan varmt anbefale at stille spF8%rgsmE5%let pE5%:
http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?s3D%&forumid3D%16

Re: Barco 600 projektor G2 justering.
Tak for dit hurtige svar.

Nej jeg har ikke kigget på http://curtpalme.com men den får et kig når jeg
kommer hjem.

Jeg forsøger lige med den "generiske" metode igen men da jeg forsøgte
forleden lagde jeg mærke til at det grønne rør har meget lang efterglød.

Mvh

SH

Du *har* nærlæst hele http://curtpalme.com ikke?

Den generiske måde at stille G2 på er:

1) Stil contrast/brightness til en eller anden standard værdi (på
nogle PJs er det 50%
    andre er det 90%, vælg en eller anden værdi)
2) Vis et sort billede.
3) Stil på G2 til der netop er lys i røret når du kigger ind i
linsen.
4) Stil på G2 til lyset netop slukker.
5) Gentag 3-4 med de to andre rør.

G2 er afhængig af selve røret så der er ikke andre måde at stille
den på end ved at kigge på resultatet.

G2 bestemmer sammen med brightness hvor "sort" er.
Contrast bestemmer hvor fuld blus er.

Hvis det grønne rør stadig giver for meget lys så skal du til at
stille sub-contrast for det grønne rør, jeg aner ikke hvor det pot
er, men jeg vil gætte på at det er på RGB boardet.

Jeg kan varmt anbefale at stille spørgsmålet på:
http://www.avsforum.com/avs-vb/forumdisplay.php?s=&forumid16 %

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

Det kunne lyde som et slidt rør.

Har du haft måleudstyr på selve røret?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Barco 600 projektor G2 justering.
Hej Uffe

Nej jeg har aldrig målt på rørene før. Hvad tænker på i den forbindelse ???
Måling af lys output eller spændinger på røret.???

Mvh

SH

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

Jeg tænker på en billedrørsregenerator, hvor du kan måle emissionen.

Har du mulighed for at bytte rundt på rørene, elektrisk?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Barco 600 projektor G2 justering.
Nej jeg har desværre ikke adgang til en regenerator.

Jeg har mulighed for at bytte om på rørene dvs soklerne men ikke anoden.

Mvh

SH

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

Og hvis de er opbygget med hver sin anodeforsyning vil jeg ikke anbefale en
ombytning.

Jeg så engang et simpelt diagram på nettet til at måle emmision på CRT med.

Prøv at lede.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

Det er ikke et problem, anodeforsyningen er en fælles xx kV forsyning og
  en serie modstand pr. rør.

Der sker intet ved at bytte soklerne rundt, det er meget brugt.

Hvis det viser sig at et eller flere rør er døde så er det smarteste nok
at sælge projektoren som reservedele og købe en anden med friskere rør.

Såddan en CRT PJ er ca. det samme værd som de rør der sidder i, mest
fordi rør enten koster kassen eller er svære at skaffe.

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

skrev

Og netop derfor kunne det være rart at finde ud af om det er røret der er
defekt.

Mvh. Ufffe Ravn

Re: Barco 600 projektor G2 justering.
Hej

Jeg har overvejet at sælge stumperne og købe en mere tidsvarende model men
det lærer man jo intet af :-)

Jeg gik lige i projektor mode for alvor og forsøgte din fremgangs måde og
wow det blev godt. Fin farvebalanse fra sort til hvid (bruger AVIA test
DVD).

Men så da resultatet var ok så skulle jeg lige hæve kontrasten en smule (det
er jo ikke den mest lys stærke model) og så røg farve balancen.

En anden ting jeg lagde mærke til er at justering af "Brigthness" ved samme
billede også giver skæv farve balance.

Men min ide / spørgsmål kan jeg ikke foretage G2 med kontrast sat der hvor
det passer til rummet.

Der er ikke den store tvivl I at rørene er slidte det kan jeg se på den blå
men jeg har tre liggende (ukendt tilstand) hvor jeg har skiftet vædske på
den ene.

Hvis jeg nu i løbet af sommeren for stykket  rør sammen så det er de bedste
af de bedste så er mit spørgsmål om man kan købe sig til en finjustering af
farvebalancen. Det er den eneste justering hvor jeg er "grøn :-)"

Mvh

SH

(Roskilde)

Re: Barco 600 projektor G2 justering.

Det var nu ikke min, men ok.

Du kan forsøge med forskellige udgangspunkter, men problemet er selvfølgelig
at kanonerne ikke tracer, og derfor vil enhver indstilning et kompromis.

Men hvis du trimmer nok, KAN du ende op med et brugbart resultat.

Siden det nu er et "projekt" kunne du jo prøve at regenerere et af rørene.

Jeg kar set links til hjemmebyggede regeneratore på http://google.com

En regenerering virker nogle gange, nogle gange holder det, og nogle gange
står røret ikke af :-|

Prøv først med et af "skodrørene"

Mvh. Uffe Ravn

Site Timeline