Balanceret og U-balanceret audio IO ???

Jeg har anskaffet mig sådan et prof. lydkort med 8 balancerede IN/OUTputs.

Jeg har fundet en gammel artikel fra "Jensen Transformers", hvor de
(selvfølgelig)
anvender transformatorer for at forbinde en consumer(ubalanceret) IO med
en prof. (balanceret) IO, men ...

er det ikke både billigere og bedre med en operationsforstærker eller, hvad
de
nu hedder i dag ?

Mvh
KSor

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

det korte svar er: jo

en differentialforstæker(opapm) kan det du skal bruge, hvilken der er
bedst egnet skal jeg ikke udtale mig om, men det er der sikkert nogen
her der ved mere om.

En ægte diff.forstærker kan: bal ind /bal ud, bal ind/ ubal ud , ubal
ind/ bal ud. såhudt min lærdom visker.

mvh Erik

[...]

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXx

Har nogen af jer prøvet det, så I evt. har et diagram også ?

Mvh
KSor

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

det meste er vel forkalret her med diagrammer og formler:

http://www.benchmarkmedia.com/sites/default/files/documents/caig.pdf

mvh erik

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

Jeg takker for dette dejlige skrift. Det kan bruges til andet end audio...

Bo //

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

kan jeg virkelig lære dig noget? :-)

Det er godt nok længe siden jeg underviste dig gggggg.

mvh Erik

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

Ja, jeg er ikke færdig med at lære endnu, og det bliver jeg sikkert
heller ikke før de skruer den sidste vingemøtrik på kisten...

Bo //

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

vi kan vel designe den forkromede vingemøtrik i CADDS3/4,
nej du har ret, jeg er heller ikke færdig med at lære eller lære fra mig.
har været en tur omkring renovering af topstykker, at få en jaguar xj6
til at spinde som en mis, se det er håndværk.

mvh Erik (der nogen gange tænker vemodigt tilbage på tiden i 358)

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???
En lille sidebemærkning: hv fan var det egentligt du lavede da jeg hjalp
dig med cadds3?

mvh Erik

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???
1001 tak for det epistel. Der er til adskillige nætters sengekantlæsning.

--
Ha' det rart. Karsten H. (7870)

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

jamen dvdsl, der er da mere i skuffen sku det være.

mvh Erik

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???

Det kommer vel an på hvad det er du vil opnå. Ved at anvende en trafo
har du jo mulighed for at opnå galvanisk adskillelse af dit signal. Det
vil f.eks. kunne sætte en effektiv stopper for ground loops

- Lars

Re: Balanceret og U-balanceret audio IO ???
den simple løsning afhængig af dit kvalitetsbehov, kan iøvrigt laves med
to transistorer, et par kondensatorer og 5-9 modstande.

mvh erik

Site Timeline