bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

G'da i  hytterne

(er postet i 2 grupper)

Skal lige pusle lidt - med en lille gimmick

(modifrisere en parkeinrgs-sensor)

Jeg vil gerne opnå, at en bil for tæt på - får et relæ til at reagere

Til hvad, betyder lige her og nu mindre, end om man kan gøre det - da
jeg på en eller anden måde også gerne vil gøre det hastighedsafhængigt

Har nogen set noget færdigt, man kan tilpasse ?

--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Jada. Det hedder en kone. ;-)

mvh
Henning

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende
Kan de tilpasses? Jeg troede de tilpassede os :)

Pe :o)

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Touche hehehe

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Jeg tror Jan er ude efter noget med mindre følsomhed :-)
--

Jens

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Narjjj -  men med Kone version x, y, eller sæt - er justerbarheden jo
gået fløjten

--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Jeg har hørt, at det kan lade sig gøre at justere. Detaljerne er OT i
begge grupper :-)
--

Jens

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Lad mig gætte : noget med en dimmer i bagruden der tænder og giver et
*signal* til den bagved_for_tæt_kørende når hastigheden er over f.eks.
30Km/t ?
;o)
--
Brian Sørup
Volvo V70 2,5T Aut.

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Du er meget tæt på  ....

Jeg havde tænkt mig f.eks at have 2 eller 3 udtag - de to første
tænder lamper den sidste flasher blitzen

--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

HvornE5%r kan man kF8%be den ?

:-)

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KD8%BES: Pallegafler til montering pE5% trepunktsophE6%ng og

Når den første bæskubber er kørt i grøften ;)

--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

LOL :-)

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
KD8%BES: Pallegafler til montering pE5% trepunktsophE6%ng og
Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

også blænder den bagved kørende som så ikke kan se noget og derved drøner
ind i dig...
eller hugger bremsen i og få den bagvedkørende op i røven?

smart...

Rasmus
Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Ja ikk ?

Gik det hen over hovedet på dig, at tingen er afstands og fart
afhængig ?

Hvis jeg bruger en blitz som dem fartfælderne bruger, er det da ikke
en døjt farligt -  vel  ?

--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Ja, så kan idioterne lære det!

Personligt ville min onde plan være at putte H4 pærer i tåbelygterne,
men i virkeligheden ville jeg nok bare bygge en lysavis ind i
kofangeren, det burde være lovligt og ikke usikkert.

Så kan man også skrive hvad det er problemet er, så folk der ikke skal
gætte på hvorfor der bliver blinket af dem.

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

lidt tvivlsomt ;)

Jeg pønsede egentligt bare på at lave noget med nogle lamper - altså
en slags display, hvor pærene tænder udefra og ind mod midten - når så
de er for tæt på - skal midterpæren blinke (flashe)

hmmmm.........
--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Og du har selvfølgelig holdt dette op mod gældende detailforeskrifter for
motorkøretøjer, huh??

/Claus

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

Jep.  Den sådan "lygte" er ikke nævnt, så det kan blive en herlig
debat.

--
Jan_stevns

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende

I første omgang vil din modpart jo nok henvise til punkt 6.02.001 (1)(*).
Jeg formoder at du så vil henholde dig 6.02.020 (2)(d,e) men her skal du jo
så være opmærksom på 6.02.006 (2).

Ebbe

(*)
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Koeretoejer/Detailforskrifter/DFK2007.pdf

Re: bakalarm, parkerings-sensor - eller lignende
Hejsa,

Helt sikkert ikke.

Jeg husker noget om at detailforskrifterne angiver:

1. Hvilke der skal være bag på bilen
2. Hvilke lygter der må være bag på bilen
3. At der ikke må være andre lygter end de i pkt. 1. og 2. angivne

Din blinkende afstandsmåler-dims falder vist ind under pkt. 3??

/C

Site Timeline