Bak Sensor til bil

Hej.

Nu er jeg ikke den skarpeste, hellerikke til elektronik, men kan dog finde
ud af lidt basis, kender standart komponenterne, ved hvad de gør, og kan
bygge et løbelys med en arduino.

nu kommer udfordringen så, jeg har købt et baksensor sæt bil bilen (fruen
låner sommetider bilen) der er 4 sensore mærket A, B, C, D og de skal sidde
i de tilsvarende stik i styreboksen, hvor der så er en lang ledning ud til
et panel med lysdioder, der viser hvor tæt man er på at ramme noget, men da
jeg har en autoradio med bakkamera, som selv tænder når man sætter den i
bakgear, og endnu en skærm i bilen (den originale) så kunne jeg godt tænke
med at den så kunne vise et grafisk sensor billede (ligesom i nyrer vw)
skærmen modtager enden composite eller VGA signal.

Nogle der kan give mig nogle hint til hvordan jeg kan lave sådan en løsning,
jeg har googlet en del, men desværre uden at blive klogere...

Mvh Brian

Re: Bak Sensor til bil

Brainstorm:

Man kan tilsyneladende lave en videomixer med en arduino:
http://www.creativelive.com/courses/processing-and-arduino-tandem-build-video-mixer

Så kan du tage videosignalet fra bakkameraet, og lægge input fra sensorerne
ind over, og sende til skærmen.

Og nu, du har fat i arduinoen, installer et accellorameter (sp?) , og optag
x sekunder før og efter bilen påkører/påkøres :-)

Leif

Site Timeline