Baggrundlys på TV

Har fF8%r sat en lampe op bag pE5% vE6%ggen bag et LCD TV (lidt a la Philip=
Ambilight), og syntes at det det mere behageligt for F8%jnene at se pE5%
TVet.

Har nu et stF8%rre TV (32"), som stE5%r pE5% et tv bord, og hvor jeg ikke
har mulighed for at sE6%tte en lampe op pE5% vE6%ggen bag TVet.

Overvej lidt disse LED pE6%rer:
http://scanlys.dk/product.asp?product3D%277&sub3D%56&page3D%1

Har nogen erfaringer med dette eller andre gode ideer til at fE5% noget
diffust lys bag TVet?

/Michael

Re: Baggrundlys på TV
Hej!

Jeg ville anskaffe sådan een her:

http://www.elektor.com/magazines/2008/february/tv-surround-light.350086.lynkx

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Baggrundlys på TV

Ser spE6%ndende ud, men krE6%ver vist lidt mere tid og ressourcer jeg vil
bruge pE5% "projektet"

/Michael

Re: Baggrundlys på TV
Hej!

Hvad så med sådan fire strips her?

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/70115564

Det ville da være fint til formålet(?).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Baggrundlys på TV

Der var da bestemt en mulighed. Bare E6%rgerligt, at jeg bor 120 km fra
nE6%rmeste IKEA, og at IKEA skal have 350 kr for forsendelse, hvis man
kF8%ber dem pE5% deres hjemmeside.

Har du set dem "live"? Hvordan er lyset fra dem?

/Michael

Re: Baggrundlys på TV

Hmm, ja det er lidt træls..
Kast en mail  (fjern CUT), hvis jeg skal købe en pakke til dig, du skal kun
betale portoen oveni prisen.

De lyser fint, har selv haft brugt dem bag mit tv. Kan anbefales.

Mvh Hauge

Re: Baggrundlys på TV

Hvordan har du monteret dem bag dit TV?
Har du brugt alle 4 lister?

mvh
Michael

Re: Baggrundlys på TV

Der er meget små strimler dobbeltklæbende tape med, så de bliver klistret
fast bag på selve tv'et, på det sted som gør at lysvinklen passer med det
lys du vil have på væggen.

Ja, 2 opad pga. bredden på tv'et og en i hver side. Nedad er ikke
interessant.

Mvh Hauge

Re: Baggrundlys på TV
Hvordan er lyset derfra: skarpt eller diffust. C5%rsagen til jeg spF8%rger
er, at mit TV stE5%r pE5% TV-bord med vindueparti (fra gulv til loft) bag.
Derfor vil jeg gerne have noget sE5% diffust lys sE5% muligt, da det
spejler sig i glasset.

/Michael

Re: Baggrundlys på TV

Det er rimeligt dufust, da det er SMD-lysdioder der er loddet på et print
der så sidder lukket inde i et acryl-rør.  Og lyset der kommer ud af en
SMD-lysdiode, er ikke specielt retningsbestemt.
Men du kan jo så, hvis du ikke er tilfreds med lyset bag tv'et, montere dem
under bilen, så har du Brian-lys ;o)

Mvh Hauge

Site Timeline