bærbar har fået fugt - vil ikke starte op

Jeg har en bE6%rbar som har stE5%et natten over i en bil og af den vej
fE5%et fugt. Fugten blev konstateret og blev herefter stillet ved
brE6%ndeovnen for at tF8%rre op. Da den var tF8%r prF8%vede vi at starte
den op uden held.

Der sad batteri i den bE6%rbare da den fik fugt.

er der noget jeg kan gF8%re, eller er det sket?

Re: bærbar har fået fugt - vil ik ke starte op

Har den overnattet inde i en bil?
Var den slukket ?

-jeg har aldrig høer om fugt problemer af den årsag.

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
Jeg har en bærbar som har stået natten over i en bil og af den vej
fået fugt. Fugten blev konstateret og blev herefter stillet ved
brændeovnen for at tørre op. Da den var tør prøvede vi at starte
den op uden held.

Der sad batteri i den bærbare da den fik fugt.

er der noget jeg kan gøre, eller er det sket?

***

Tag batteriet ud og sæt power supply direkte til og tænd. Hvad siger den til
det ?

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
Det vil jeg prF8%ve i aften.
Jeg blev helt i tvivl om hvordan den fik vand, da det var min far som
det skete for. Tror faktisk at den stod indenfor hvor det var et E5%bent
vindue eller utE6%t tag der gjorde at den fik fugt/vand...

Vil ogsE5% lige finde ud af, om strF8%mforsyB4%ningen var tilsluttet under
"uheldet"

Tak for forslagene

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
Nu fik jeg styr pE5% hvordan det skete. Den stod inden for med
strF8%mforsyningen tilsluttet, men computeren var slukket. Det var et
vindue E5%bent, hvor der kom fygesne ind og fik fugt/vand den vej.

Jeg har prF8%vet at starte den op kun pE5% strF8%mforsyning men uden
held... andre forslag?

btw. jeg er teknisk anlagt, sE5% det er intet problem hvis jeg skal
skille den ad...

Re: bærbar har fået fugt - vil ik ke starte op

Fygesne er ikke hyppigt forekommende på denne årstid, så jeg gætter på
at det er en gammel skade. At forsøge et halvt år efter en vandskade har
ikke store chancer, men prøv at åbne den og se om der er tæringer og
korosion rundt om i den. Hvis der sidder et batteri i den er den jo pr
definition ikke slukket, helt.

Bo //

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
jeg har haft den lukket op, men kunne ikke umiddelbart se noget
"galt"...

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
og ja, det er en skade fra i vinters...

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op

Åben den igen og find et punkt, ved power converteren eller indgangen,
hvor du er sikker på hvad spændingen skal være tag batterierne ud og
til power supply tænd og se om du så også får denne spænding.

Hvis din PS afgiver 16V skal du jokunne måle det på "bagsiden" af
stikket i den blær bare, hvad sker der.

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
Jeg har fjerne batteriet og mE5%lt pE5% printet, hvor power-supply'ens
indgang er. Der har jeg mE5%lt 18,63 volt, eller det samme som min
power-supply afgiver.

Det skal siges, at der ikke er nogen dioder af nogen art der lyser...
den virker helt dF8%d...

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
jeg har mE5%lt pE5% printet hvor min power-supply's indgang er og har
mE5%lt 18,63 volt, eller det samme som den skal afgive.

Det skal siges, at der slet ikke er liv i den - ingen dioder der lyser
eller noget...

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
Jeg har fjernet batteriet og mE5%lt pE5% printet, hvor power-supply'ens
[...]

sorry for spam... men jeg fik fejl da jeg postede, og troede ikke at de
blev  gemt

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op

Har du mulighed for at sende et "godt" billede af maskinen i åben
stand, på mail. Gerne flere "små" for at få detaljer med.

Jeg husker ikke om du har skrevet det, hvilken type og model er det ?

Mvh
  Klavs.

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op
det er en HP pavillion ze4453ae

Jeg kan nok godt klare nogle billeder, men vil det hjE6%lpe noget?

Re: bærbar har fået fugt - vil ikke starte op

Det kommer vel an på, hvor man er... (-;

Er det i øvrigt det rigtige at gøre at sætte våd elektronik over en
brændeovn? Lidt afhængig af hvor tæt på brændeovnen, selvfølgelig, men tager
det ikke skade af for hurtig udtørring?

Vh, Lars.

Re: bærbar har fået fugt - vil ik ke starte op

Hvis man skal tørre det hurtigt, skal man nok ikke bruge en brændeovn.

1: fjern OMGÅENDE batterier

Herefter: skil det hele ad, og tør det med f.x. en varmluftsblæser.
En lukket kasse med våde print i, tørrer IKKE hurtigt ved en brændeovn.

Bo //

Re: bærbar har fået fugt - vil ik ke starte op

-og som en tilføjelse: når jeg har vaseket/renset print, tørrer jeg dem
normalt i en alm varmtluftovn ved ca 100 grader.

Bo //

Site Timeline