B&O VX 5000 problem

Hej.

Båndet sidder fast i maskinen. Den har været rep. for et par år siden
for samme fejl.

Båndindførings mekanisme (loading arms) er ikke helt tilbagetrukket.
Bånd er lidt løftet i højre side ved den lille motor. Hvis jeg trykker
bånd ned og trykker eject, så kører capstanmotor og det hvide hjul
forbundet med remmen rundt, men mekanikken bevæger sig ikke. Det ser
ud til at den store hvide blok tandhjul på undersiden er nyere end
maskinen. (Det er koblingsblokken ik' ?)

Der sidder noget på oversiden under båndet (Idler ?) som kommer til at
sidde løst tilbage når man udtager blokken. Hører det med til
koblingsblokken ?

Hvordan er det mekaniske "arbejde" fordelt mellem capstan motor og den
lille motor på siden af værket ?

Hvordan får jeg nu båndet ud ?

Hvad kan der være galt ?

Med venlig hilsen og på forhånd tak,
Jens

Re: B&O VX 5000 problem

Nu høre jeg ikke til dem der normalt kritisere andres ting, men har du
overvejet at spare pengene til reperationen, og købe et andet mærke istedet.
Jeg har aldrig haft den store fidus til b&o, og det blev grundigt slået fast
under et besøg hos en radio/tv forhandler, som sælger mange forskellige
mærker.
Ude på værkstedet stod det ene b&o apparat efter det andet, linet op på rad
og række, alle med små sedler er berettede om deres små skavanker.

Blot en iagttagelse.

Mvh. Michael P.

Re: B&O VX 5000 problem
Hej!

Tja, B&Os videomaskiner er mekanisk opbygget med Hitachi og Philips
løbeværker og do. elektronik (-software).

Så efter din mening skal han heller ikke købe Philips? ;)

Anyway, B&O har (havde?) faktisk glimrende videomaskiner i programmet.
Dog er VX4500/5000/5500 efterhånden nogle gamle maskiner og fejl vil
naturligvis opstå pga. alderen og slid generelt.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O VX 5000 problem

rad

Det er vel fordi B&O snart er det eneste, der kan betale sig at ofre en rep.
på idag...

/Langkjær

Re: B&O VX 5000 problem

Jeg var henne ved en Opel forhandler i går og der stod alle Oplerne linet op
til reparation, køb aldrig en Opel !

--
Ejvind

Re: B&O VX 5000 problem
Hej Ejvind,

Der er vist også køer hos hjernekirugerne nu vi er i gang.. Så brug aldrig
hjernen ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ind i mellem er der også køer på motorvejen...  øhh nej det er vist en anden
slags køer.

mvh
JBH

Re: B&O VX 5000 problem
Hej JBH,

Hvis folk i almindelighed ville undlade at bruge motorvejene var det da til
at komme frem.

Men hvad med køer på marken ? (bag elektrisk hegn for at være on topic)
Må vi nu heller ikke nyde en god bøf en gang i mellem ? ;)

--
Venlig hilsen,
Søren