B&O MX5500 driller

Dødede pludseligt en aften, ingen livstegn(standby LED slukket).

Har skiftet BU508(kortsluttet) + omloddet linjedel. Der var specielt en stor
blok kondensator på 6.8n som sat løst.

Den vil stadig ikke starte. Der er lys i standby LEDen, når jeg prøve at
tænde, skifter den hurtigt til grøn og tilbage til rød.

Har målt lidt i PSUen, module 4: Over C25 = -5.1V, C20 = 3.7V.

Der ser ud som om dette er forsyningen til primær side. Spændingen over C20
undrer mig lidt, skal der ikke være lidt mere?

Og lidt på BU508: C-E viser 8.1V i standby, og stiger når jeg prøver at
starte op. Skop på B viser ingen aktivitet

Kan nogle give et tip, til at komme videre med fejlfindingen.

Takker, Kasper Thomsen

Re: B&O MX5500 driller
Hej!

Har du kigget på lodningerne ved den horisontale afbøjningsspole - på
_billedrørs_printet?

Har du omloddet kondensatoren ved SMPS-trafoen på primærsiden?

Har du målt 6.8nF'en for korrekt kapacitet?

Har du målt henover C og E på BUen mens den er iloddet? Måler du flere kohm?

Re: B&O MX5500 driller

Er det det lille print under billedrørets tud, hvor der sidder et stik til
med 6 farvede ledninger som går ned i nærheden af BU508.
(Jeg kender ikke så meget til TV).

Ja

Nej, har ikke udstyr til dette. Men jeg kan skifte den imrogen

kohm?
Stabiliserer sig  på 86K

Tak for de hurtige svar, Mvh. Kasper

Re: B&O MX5500 driller
Hej!

Jeps. Kig på lodningerne på printets bagside.

Re: B&O MX5500 driller

til
Der ses OK ud.

Kasper

Re: B&O MX5500 driller
Hej!

Hmm, så har jeg ikke lige flere gode bud sårn lige pt. :-(

Re: B&O MX5500 driller
<......>
Har prøvet at måle B på BU508 med skop i XY-mode, viser kortvarigt
aktivitet, når jeg forsøger at tænde.

Er det helt i skoven og prøve med en ny HSP.trafo?

MVH
Kasper

Re: B&O MX5500 driller
Hej!

Det ville jeg mene, ja. Især når problemet er opstået pga. en løs forbindelse
ved en boosterkondensator.

Re: B&O MX5500 driller

forbindelse
<........>
Hej Kim,

Jeg havde nærmest opgivet, men tog lige et ekstra kik med de skarpe briller,
og fandt en mistænksom lodning ved et stik på strømforsyningen. Tror det er
et feedback signal.

Nu spiller den igen :-) Jeg antager, at jeg selv er skyld i denne, som er
opstået ved demontering/montering af PSUen.

En stor tak for hjælpen,

MVH

Kasper Thomsen

Re: B&O MX5500 driller
Hej!

:) Hvordan bærer man sig iøvrigt ad med at pille SMPS'en ud af en MX5500'er?

Re: B&O MX5500 driller

<......>
MX5500'er?

Sidder på et vingemodul i venstreside set bagfra ;-)

Disse moduler holdes sammen af små plastik tapper, som selvfølgelig knækkede
under samling :-(  Har indtil videre erstatte disse med strips, hvad plejer
I at gøre når dette sker?

Re: B&O MX5500 driller
Hej!

Nå, jeg mente smps'en sad i bunden, men så er det nok på MX6k istedet :)