B&O MX5000 link og drejefod

Jeg kender en der har et MX5000 og et par drejefødder. Vi kan ikke få
fødderne til at virke og de virker begge to på både et MX4000 og et MX6000.
Jeg har målt lidt på link signalet, og der kommer kun en lille antydning af
signal overlejret på en 5VDC. Der er masser af linksignal rundt om på det
lille vandrette print foroven, så vidt jeg kan se bliver linksignalet kvalt
'med vilje' af et "link select" (hed det vist) signal nede fra den 42-bens
ROM/RAM på bundprintet (ben 11). Jeg måler mens jeg trykker 'picture' på
remoten. Vi har også prøvet 'picture' - '1' - 'store' i standby, og det
samme med 2 og 5 og 6, men det eneste der sker er at TV'et starter når man
trykker på tal-tasten. Det burde det ikke ifølge manualen. Der kommer ikke
noget 'stand' frem på skærmen når man trykker 'picture'.

Er der noget specielt man skal gøre for at aktivere drejefoden?

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: B&O MX5000 link og drejefod

Du skal i alt fald være sikker på at fjernsynet har registreret at der er en
drejefod tilsluttet, dvs. der skal være en <STAND> menu når du trykker
<PICTURE>

Prøv evt. kortvarigt at tage netstrømmen fra TV'et, mens standen er
tilsluttet

mvh
JBH

Re: B&O MX5000 link og drejefod

Hm, det har vi gjort flere gange, uden resultat. Det virker som om det
linksignal TV'et vil sende ud, ikke når frem til stikket. Det er til stede
på linkprintet, men bliver tilsyneladende blokeret af en slags diodeswitch
styret fra bundprintet. Har tænkt på at 'tvangsåbne' for signalet og se om
der sker noget.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: B&O MX5000 link og drejefod
Hej!

Brugte du en BL1000 eller en af de gamle videoterminaler? _Mener_ ikke
det virker på en videoterminal.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O MX5000 link og drejefod

Det var en BL1000.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: B&O MX5000 link og drejefod
Hej Ulrik.

Drejer TV'et ikke er det fordi du kører med forkert option....
Sæt TV'et i standby og tryk Picture 5 Store.....
Dette virker dog kun med den gamle Beolink 1000'er.....
Hvis TV'et tænder når du trykker 5 er det fordi din Beolink 1000 er for ny.

mvh Bjarne.

Re: B&O MX5000 link og drejefod

Aha, det var jo interessant, det er præcis hvad TV'et gør. Vi prøver at
støve en ældre remote op!

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: B&O MX5000 link og drejefod

Så fik vi det prøvet, men uden rigtig held. Nu kan vi godt nok trykke
PICTURE - 5 - STORE i stby, og få respons fra lysdioden i TV'et, og uden at
det bare tænder. Men der er stadig ikke noget STAND i picture menuen, bare
den sædvanlige brilliance osv. Skal man gøre noget videre før det virker?
Backup-batterierne i TV'et er døde, så man kan ikke tage strømmen uden den
taber kanaler og indstillinger, kan det evt. være årsagen til det ikke
virker?

Remoten er den type hvor knappen under PICTURE hedder A/V i stedet for
STORE.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: B&O MX5000 link og drejefod

Nu ringede min kammerat lige, han havde været ved at pjatte lidt mere med
det. Det viste sig at hvis man tænder og trykker PICTURE, og der så står
BRILIANCE på skærmen, så kan man dreje foden med kanalvælger-knapperne! Og
volume op/ned skruer så som sædvanlig op og ned for lyset. Det ku' de sq da
godt lige ha' skrevet i manualen!  :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark