B&O MX4000 St By mode

Jeg har en B&O MX4000 som ikke kommer ud af St By mode
Der er 310 volt på C9 på primær side af switch moden

Over C42 100uF er der fint 8 volt i st. by mode

Når jeg så trykker på TV på fjrenbetjeningen kommer de ca 62 volt ganske
kort hvorefter den aflader langsomt til 8 volt igen
aflader over ca 1 minut til de 8 volt

Her burde være 154 volt når den er i drift

Hvad skal jeg mistænke??

Wiljan

Re: B&O MX4000 St By mode

Ok Jeg har målt nogget mere

I stby måler jeg følgende

Over C44 (-8v) har jeg -0,44
Over C48 (+15v) har jeg +0,6
Over C53 (+8v) har jeg +0,6
Over C52 (ST+8v) har jeg +8,8

Der kommer pulser ud af microprocessoren på PowerFail benet odg de kommer
tilbage ti processoren igen på Return benet

Jeg er nu nået til at force servicemode for at se om der er noget der bræder
af når jeg starter op

I stby mode kortslutter jeg servicebenene og Lysdioden er stadig rød
derefter trykker jeg TV

Lysdioden slukker nu ..... når jeg så fjerner kortslutningen bliver den rød
igen.

TV'et- power ikke op

Jeg forstår at det kan være en I2C fejl, right?

Så på med et scope på SCL og SDA benene ... de er begge høje (+5v)
når jeg trykker TV så  dør de mod gnd ... ligesom en afladnig og ikke some
data
Hvis jeg måler på dem mens jeg sætter kortslutniing på service mode så er
der noget data på SCL og SDA i nogle sekunder

Nogen friske ider??

Wiljan

Re: B&O MX4000 St By mode

Det chassis har en klassiker mange teknikere har ledt længe efter:
Check R122 (diagram I, sidder på board 4 psu/def). sammen med IC5 kan
denne trigge en falsk Power Fail.. modstanden skal være 1Mohm, den er
sikkert vokset.

Hvad får jeg for at gætte rigtigt? :-)

/Jan Rasmussen - der før har fået fredags-snegl på det råd

Re: B&O MX4000 St By mode

 - Kan den køre i Audio Mode???

Lars / Viborg

 - Se vores nye hjemmeside på www.sound2vision.dk

Re: B&O MX4000 St By mode
denne trigge en falsk Power Fail.. modstanden skal være 1Mohm, den er

Den er 1M men skiftet for en sikkerhed skyld  jeg har også skiftet LM358
Samme problem

Hm... Audio mode  er det Video + Mute?
kræver det ikke den først kommer op i TV mode elelr er der lige noget jeg
har misset

Hvordan vælge Audio mode?

Wiljan

Site Timeline