B&O med dårlige farver

Hej Gruppe.
Lidt hjælp ønskes.

Jeg har et Beovision LS6000, som er blevet lidt træt.
Når tv billedet har været meget lyst et stykke tid bliver billedet misfarvet
når der igen er mere moderat udstyring. Det er lidt træls ..

Jeg gætter på trætte lytter, men hvilke? og skal der justeres noget
efterfølgende?
Er der en som ligger inde med en service manual?

mvh
Søren Nielsen

Re: B&O med dårlige farver
Min erfaring siger mig, at det er dårligt billedrør.

Som regl når der er meget hvidt på billedet så har det rør en tendens
til, at der kommer rødt i kanten af det hvide i billedet..

De bedste hilsner

J.

Re: B&O med dårlige farver
Problemet skyldes sikkert partiel opvarmning af hulmasken i billedrøret og
giver farveurenhed.

Giv det lidt mindre kontrast og lev med det.

Hans-Ole

Site Timeline