B&O LX5000 focus - løs forbindelse ??

Hej.

Jeg har et B&O LX5000 som jeg har brug for et hint til at finde fejlen
på.....
Det opføre sig sådan at når man tænder så er det MEGET sløret, og står i
lang tid og skifter mellem mere eller mindre slør, og så engang i mellem så
går det i orden.....

Det er blevet værre og værre over de sidste par uger, så det må være en løs
forbindelse vil jeg tro.....

Men hvor skal jeg starte med at kikke, er der nogle ekstra svage punkter i
focus delen ??

Jeg har haft kikket på billedrørsprintet, og tjækket stikkene der, uden at
finde problemer.
Jeg har også forsøgt at dreje lidt frem og tilbage på focus, uden at det
hjalp noget.

Og jeg har kikket på lodningerne omkring den store højspændingsdel på
hovedprintet, uden at jeg har bemærket nogle synligt dårlige lodninger.....

Kan i give mig de vise ord til fejlfindingen, så vil jeg blive meget
glad..... :-)

Mvh.
Jacob

Re: B&O LX5000 focus - løs forbindelse ??

Øh HVAD, sidder focusledningen med stik på billedrørsprintet?

Mvh. Uffe Ravn

Re: B&O LX5000 focus - løs forbindelse ??
Hej!

Well, der sidder en fokus/G2-blok hvor fokusledningen ender :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O LX5000 focus - løs forbindelse ??
Hej!

Undersøg fokus/g2-blokken nærmere. Sidder fokusledningen ordentligt fast i den?
Skil den eventuelt ad og se nærmere på kulbanen i den...

Hvordan ser "slør" iøvrigt ud? Bliver billedet uskarpt, meget lyst med striber
eller hvordan?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O LX5000 focus - løs forbindelse ??
Hej.

Tak for jeres svar....

Nej, ikke lyse striber, men dem har jeg godt set at man kan få ved at stille
på G2.... :-)

Når det er sløret er det værst i hjørnerne, men meget slemt i det hele
taget, meget som at se et meget uskarpt billede, ikke rystet, men sløret,
meget sløret/uskarpt.......

Jeg har prøvet, og man kan godt stille noget af sløret væk, ved at dreje
focus helt til den ene side, men så bliver billedet meget uroligt, og det
flimre/hakker i kontrastkanterne.....(altså eks. rundt om en person el.lign
er kommer der hakker) -og det står stadig uroligt, så fejlen er der
stadig.... :-)

Mvh.
Peter

Site Timeline