B&O LX5000 focus - løs forbindelse ??

Hej.

Jeg har et B&O LX5000 som jeg har brug for et hint til at finde fejlen på..... Det opføre sig sådan at når man tænder så er det MEGET sløret, og står i lang tid og skifter mellem mere eller mindre slør, og så engang i mellem så går det i orden.....

Det er blevet værre og værre over de sidste par uger, så det må være en løs forbindelse vil jeg tro.....

Men hvor skal jeg starte med at kikke, er der nogle ekstra svage punkter i focus delen ??

Jeg har haft kikket på billedrørsprintet, og tjækket stikkene der, uden at finde problemer. Jeg har også forsøgt at dreje lidt frem og tilbage på focus, uden at det hjalp noget.

Og jeg har kikket på lodningerne omkring den store højspændingsdel på hovedprintet, uden at jeg har bemærket nogle synligt dårlige lodninger.....

Kan i give mig de vise ord til fejlfindingen, så vil jeg blive meget glad..... :-)

Mvh. Jacob

Reply to
Jacob

"Jacob" skrev

Øh HVAD, sidder focusledningen med stik på billedrørsprintet?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Well, der sidder en fokus/G2-blok hvor fokusledningen ender :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Undersøg fokus/g2-blokken nærmere. Sidder fokusledningen ordentligt fast i den? Skil den eventuelt ad og se nærmere på kulbanen i den...

Hvordan ser "slør" iøvrigt ud? Bliver billedet uskarpt, meget lyst med striber eller hvordan?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej.

Tak for jeres svar....

Nej, ikke lyse striber, men dem har jeg godt set at man kan få ved at stille på G2.... :-)

Når det er sløret er det værst i hjørnerne, men meget slemt i det hele taget, meget som at se et meget uskarpt billede, ikke rystet, men sløret, meget sløret/uskarpt.......

Jeg har prøvet, og man kan godt stille noget af sløret væk, ved at dreje focus helt til den ene side, men så bliver billedet meget uroligt, og det flimre/hakker i kontrastkanterne.....(altså eks. rundt om en person el.lign er kommer der hakker) -og det står stadig uroligt, så fejlen er der stadig.... :-)

Mvh. Peter

Reply to
Peter