B&O LX5000 fejl

Hej.

Mit gode gamle B&O LX5000 er idag begyndt at drille meget.... :-(

Det køre som det skal i 5-10 minutter, hvorefter det "automatisk" går i
standby.
herefter kan man som regl tænde det igen med det samme.....
Men et par enkelte gange har det skulle stå i 10-15 min inden det kunne
tændes igen....

TV´et er 9-10 år gammelt og har ellers indtil nu aldrig haft en "off"-dag,
så det er vel ikke til at klage over.

Uret i TV´et går for øvrigt på 00:00 når fejlen har været der......

Svjv er et LX5000 et B&O chasis, er det ikke korrekt ??

Hvad mon der er galt ??
Hvor skal jeg lede efter fejlen ??
Det må vel næsten være en løs forbindelse eller ??

--
Hilsen // Regards
Peter @ Team-PsHdO

Overhovedet ikke, men det kan sikkert leve endnu 10 år! ;-)
Mine forældres fjernsyn (LX4500) fejre sin 15 års fødselsdag i år, i den tid
har jeg kun haft fingre i det sidste år!

Jeps! - Hvis fejen viser sit fjæs, når apperatet er opvarmet på et 10 år
gammelt fjernsyn, så lyder det unægtelig lyder som om, at du skal rende
loddekolben efter omkring liniedelen, med speciel opmærksomhed på de fysisk
tunge og varmeafsættende komponenter (transistorer og effektmodstande).

Hilsen
Lars

Re: B&O LX5000 fejl
Jeg har samme fejl på mit, men det er et LX6000.

Er det samme chassis?

Venligst
Hans

Re: B&O LX5000 fejl
Hej Hans,

Hvis du har mod på det, så er det ihvertfald IMO et forsøg værd!

Hilsen
Lars

Re: B&O LX5000 fejl

Jo jeg har mod på det.

Har engang været radiomekaniker :)

Er det samme chassis, som lidt ældre lx2800? De skulle jo bygges lidt om, i
horz. udgang så vidt jeg husker...

Venligst
Hans