B&O LS4500, type 3631, udrivning i billede.

TV'et fra 1990 havde hvide striber i billedet ( tynde, enkelte linier), som
i værste fald kunne blive til sort skærm uden billede (ingen sne), men
stadig med hvide udrivninger.
Fejlen kunne frembringes og næsten fjernes ved at vrikke med antennestikket.
For at kunne lede efter lodninger i alt snavset, rengjorde jeg printet, hvor
tuneren sidder, med en støvsuger og nu er fejlen væk.
Skal jeg lede efter lodninger inden i tuneren? Der er tilsyneladende ikke
dårlige lodninger på det højre print.

Spørgsmål 2. Kan den svagt buede glasplade afmonteres for rensning, da der
er meget snavset mellem glas og billedrør i øverste venstre hjørne?

--
Med venlig hilsen, Jørgen

Re: B&O LS4500, type 3631, udrivning i billede.
som
antennestikket.
hvor

Der er sikkert nogle dårlige lodninger på de forskellige moduler, så brug
håndtaget fra en skruetrækker til at banke lidt på modulerne mens tv'et er
startet op.

Tag stoffet foran højtalerne af så skulle du gerne kunne se to skruer i hver
side der holder glasset.

--
Hilsen
   Peter N Petersen