B&O ir-modtager(Er det lykkes?)

Jeg har gennem google set at der tit har været forsøgt at lave en B&O
ir-modtager til computeren her i gruppen.
Har fundet at man kan købe en modtager på lintronic.dk, men den koster
desvære på den forkerte side af 1000,- dkk.

Der er ligeledes en tysk hjemmeside der beskriver hvordan problemmet kan
løses med et link-øje fra B&O her :http://www.8ung.at/gutwenger/index2.html
Dog koster øjet 70 ? i følge siden, og har hørt andetsteds at denne skulle
være udgået fra B&O.

Er der nogen herinde der faktisk har fundet en løsning på dette problem, og
i så fald - hvordan?

Håber I vil dele jeres erfaringer herinde.

/Søren

Re: B&O ir-modtager(Er det lykkes?)
Faldt over denne side - måske den kan hjælpe på vej?
http://www.elektronikteknolog.dk/Projects/RemoteControl/B&O/B&O_Codescheme.html

/Søren
:http://www.8ung.at/gutwenger/index2.html
og

Re: B&O ir-modtager(Er det lykkes?)
Hej Søren,

Tjaa, det er jo det med udbud og efterspørgsel.

Hvis du bare skal bruge en enkelt kan du prøve at søge efter den i

Ja.

Ved hårdt arbejde ;)

De offentligt tilgængelige af dem har du jo allerede fundet...

Den overvejende del af de henvendelser jeg har fået pga. den side har
været fra firmaer der vil ha' det hele serveret på et sølvfad.

Når man svarer tilbage at de godt kan hyre en på konsulentbasis til at
udvikle hvad de nu skal bruge bliver de umådeligt tavse og jeg gider ikke
arbejde gratis for at generere overskud til firmaer der vil spinde guld på
andres indsats, så jeg har ikke rigtig gidet fylde mere på.

Hvis du er et privatmenneske der blot skal bruge en enkelt modtager, kan
du som sagt prøve at få et brugt linkøje billigt, eller, da du vist bor
ret tæt på B&O's hovedkvarter, måske gå over og snakke puddersukker med
deres rep.værksted.

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: B&O ir-modtager(Er det lykkes?)

Jeg skal bare bruge én til eget brug, måske du kunne hjælpe?

Site Timeline