B&O Century og følsomheden på frontlågen

Hej!

Kan man gøre noget ved følsomheden på en B&O Century's frontglaslåge? Den er pt.
meget lidt følsom og det kan være svært at aktivere den når det f.eks. er mørkt
i stuen...

Da man heller ikke kan aktivere den via en BL1000 er det jo lidt træls :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O Century og følsomheden på frontlågen
Hej Kim

Prøv følgende........

IR-senderdioderne OD1 og OD2 tilsluttet PCB 2 DOOR SENSOR TRANSMIT er
kortsluttet eller svage.

Årsag:
Lysintensiteten fra IR-senderdioderne bliver svagere som funktion af tiden.

Løsning:
Dioderne skiftes til en ny type (blå - den gamle type var transparent),
bestillingsnr. 8330372.
Løsningen er indført i produktionen fra serienr. 11197757.

NB: Ved udskiftning til den nye blå type sendediode skal man være opmærksom
på at katoden er benet der er mærket med en tap (det er præcist omvendt i
forhold til de gamle, transparente dioder!).

Følsomheden i Magic Open systemet er forøget for at opnå bedre respons, når
en hånd holdes foran betjeningspanelet.
2R548 koordinat 5A er ændret til 27kohm 5% 1/8W
Modstandens værdi er ændret i produktionen af type 265X fra serienr.:
12726981.

er pt.
mørkt

Re: B&O Century og følsomheden på frontlågen

Sjældent har man da set en så flot og kompetent besvarelse. Og nu
spørgsmålet:
tiden.
Gælder det andre/flere af B&O produkterne?

PH

Re: B&O Century og følsomheden på frontlågen
Hej!

Will do. Tak for hjælpen!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O Century og følsomheden på frontlågen
Hej
B&O havde en overgang problemer med at støv på lågerne kunne nedsætte
følsomheden. Jeg ved selvfølgelig ikke om du har tørret dine låger af for
nylig, men det hjalp hos mig

mvh
  Jeppe

Re: B&O Century og følsomheden på frontlågen
Hej!

Lågen er pinligt ren :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader