B&O Century m. defekt CD-afspiller

Hej!

Jeg har en B&O Century hvor cd-afspilleren ikke virker (armen bevæger sig, men
skiven spinner aldrig op). Nogen der har et bud på andre årsager end selve
laseren? Bare inden jeg ofrer penge på sådan een :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O Century m. defekt CD-afspiller
Hej!

Hmmm, jeg fandt skisme fejlen :)

Der sidder en 2.2 ohms modstand opaf en kreds (0372DP1) til spindel-motoren og
den var sørme afbrudt. Det lader til, at apparatet spiller fint efter en anden
er isat.

Godt jeg ikke fik købt løbeværk :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O Century m. defekt CD-afspiller

spindel-motoren og
anden

Glæd dig nu ikke for tidligt....

Det var vel en sikringsmodstand du skiftede ? Modstanden sidder for at
beskytte driver icén.
Det kan godt være kommutatoren på spindelmotoren kortslutter periodisk ?
(set før)

mvh
JBH

Re: B&O Century m. defekt CD-afspiller
Hej!

Hmmm, nu får vi se. Det er også set ofte at disse sikkerhedsmodstande er alt for
kritiske og simpelthen går istykker efter års drift (set før :o)).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: B&O Century m. defekt CD-afspiller

Så vipper man spindelmotoren ud, er det af den åbne type (med huller i)
sætter man den til at køre, mens man banker let på den, så kulstøb
falder ud. Det hjælper på de fleste DC motorer. Lukket typer = adskil og
rens.