AVR- uart

Der er tilfældigvis ikke en der har lavet en software uart til AVR serien
som er "open" source ?

Jeg skal bruge den i en 128 til at extende de 2 der allerede er der...

Den skal ikke køre ret meget data og ikke køre over 9600 baud, så det er
bestemt muligt, men hvis jeg kunne finde noget færdtigt var det jo
nemmest...

Den skal være kodet i C

Kasper

Re: AVR- uart

Så vidt jeg husker har Atmel vist lavet en software uart; prøv at søge
efter uart i deres application notes. Ved ikke om det var i C, men
ellers kan du vel bruge den i asm?

Med venlig hilsen Preben

Re: AVR- uart
Modtage eller sende?
Kan muligvis finde nogle snippets

/carsten

Re: AVR- uart

Begge...

Jeg gider ikke at køre in-line asm.... og der er asm det atmel har lavet....
(til tidligere indæg)

Kasper

Re: AVR- uart

Det betyder bare at du skal tjecke hvad den laver af assembler bagefter ;-)

Mvh.
 Anders (der ellers også ville henvise til en app-note - og også snart får
brug for sådan een... ;-)

Re: AVR- uart

OK, jeg har kigget efter - der var ikke noget i C, kun  diverse
assemblere, så desværre ;-(

/carsten

Re: AVR- uart

Har du kigget på http://www.avrfreaks.net/ ? Mon ikke der skulle være en
der har lavet et projekt med sådan en i?

- Lars

Re: AVR- uart
Ej. Kasper du skuffer. Det tager 30 min at skrive det selv. Med mindre
at du vil have 3 - 6 - 9 målinger for hver gang du modtager en bit.

Det tager sikkert lige så lang tid at finde en som det tager at skrive
en :-)

Så.. til tasterne !

Re: AVR- uart

Det kan selvfølgelig sagtens laves, men kan det blive godt?
Seriel kommunikation er tidskritisk og den samme C-kode vil genere
forskellig assemblerkode med forskellige compilere og forskellige
optimization levels!

Jeg ville undersøge muligheden for at lave det som inline assembler én
gang til.

Husk at skrive tilbage, hvad du finder frem til.

mvh
Nils Emil P. Larsen
--
My reply-address is valid.           www.bios-flash.dk
Min svar-adresse er gyldig.      Redning af døde BIOS'er

Site Timeline