AVR- uart

Hej

Der er tilfældigvis ikke en der har lavet en software uart til AVR serien som er "open" source ?

Jeg skal bruge den i en 128 til at extende de 2 der allerede er der...

Den skal ikke køre ret meget data og ikke køre over 9600 baud, så det er bestemt muligt, men hvis jeg kunne finde noget færdtigt var det jo nemmest...

Den skal være kodet i C

Kasper

Reply to
Repzak

Så vidt jeg husker har Atmel vist lavet en software uart; prøv at søge efter uart i deres application notes. Ved ikke om det var i C, men ellers kan du vel bruge den i asm?

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Repzak said the following on 31-05-2005 12:16:

Modtage eller sende? Kan muligvis finde nogle snippets

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Begge...

Jeg gider ikke at køre in-line asm.... og der er asm det atmel har lavet.... (til tidligere indæg)

Kasper

Reply to
Repzak

Har du kigget på

? Mon ikke der skulle være en der har lavet et projekt med sådan en i?

- Lars

Reply to
Lars Kristensen

Det betyder bare at du skal tjecke hvad den laver af assembler bagefter ;-)

Mvh. Anders (der ellers også ville henvise til en app-note - og også snart får brug for sådan een... ;-)

Reply to
Anders F

Ej. Kasper du skuffer. Det tager 30 min at skrive det selv. Med mindre at du vil have 3 - 6 - 9 målinger for hver gang du modtager en bit.

Det tager sikkert lige så lang tid at finde en som det tager at skrive en :-)

Så.. til tasterne !

Repzak wrote:

Reply to
Jan Thogersen

Repzak said the following on 31-05-2005 16:46:

OK, jeg har kigget efter - der var ikke noget i C, kun diverse assemblere, så desværre ;-(

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Det kan selvfølgelig sagtens laves, men kan det blive godt? Seriel kommunikation er tidskritisk og den samme C-kode vil genere forskellig assemblerkode med forskellige compilere og forskellige optimization levels!

Jeg ville undersøge muligheden for at lave det som inline assembler én gang til.

Husk at skrive tilbage, hvad du finder frem til.

mvh Nils Emil P. Larsen

-- My reply-address is valid.

Min svar-adresse er gyldig. Redning af døde BIOS'er

Reply to
Nils Emil P. Larsen